Het valt me op dat dit forum het af en toe een beetje uit de hand loopt als het gaat om beginners. Elke fout die een nieuwkomer hier maakt wordt door 20 verschillende types keihard afgekraakt. Met de meest arrogante vernederende opmerkingen. Ik weet niet hoe jullie hierover denken maar ik vind dat er best wat meer geduld mag zijn zeker wat betreft nieuwkomers op dit forum die net beginnen met php.
De meeste beginners tegenwoordig hebben een instelling van 'ik kan niets maak mijn site'. Gratis scripts, gratis plugins, hele mailsystemen zelfs complete sites met CMS en wat dan ook maar... En het moet allemaal DIRECT en vooral GRATIS gebeuren.
Ik ben helemaal niet te beroerd om iets te maken voor iemand of om em een zetje in de juiste richting te geven, maar ik vertik het om een stuk code te leveren waarvan ik toch weet dat het er maar klakkeloos in gepaste wordt. Het heeft totaal geen nut om iemand een kant een klaar stuk code te geven, of om commentaar te geven op zn huidige code, er gebeurd niets mee. Het is ctrl-c ctrl-v, klaar, danku phphulp.
Gelukkig zijn er ook mensen die het WILLEN kunnen. Lui die scripts willen makken en het proberen te snappen. Dan kan je bij mij al niets fout doen.
Ik (en ik denk de meeste van de grootgebruikers hier) ga niet langer klojos helpen die
- niets van php weten
- er niets van willen weten
- gratis scripts willen
Ik schiet er niets mee op, en ik weet zeker dat als ik iets lever er toch weer over een dag een topic over is omdat meneer het nodig vond met zn dikke vingers iets te deleten wat toch wel erg nodig bleek te zijn.
@wes: Op dat punt geef ik je ook zeker wel gelijk. Maar er zijn ook beginners die gewoon ergens beginnen en direct afgekraakt worden. Ok dan. Maar dat dan 20 mensen dat nog eens over moeten doen komt me wel de strot uit zo onderhand....
Ik ben het helemaal met ArendJan eens, soms wordt er idd erg hard gereageerd ( ik zeg niet dat ik dat nooit heb gedaan, maar ik zal er voortaan op letten ).
@ wes
Daar heb je wel een heel goed punt trouwens ja, zo had ik dat nog niet bekeken, ikzelf ben ook nog niet echt extreem ver met php, de meeste basis dingen weet ik wel, maar ikzelf vraag eigenlijks nooit om kant en klare codes oid. Meestal als ik echt ergens niet uit kom dan geef ik meestal een kreet!
Ik heb ooit toen ik begonnen ben met php een kant en klaar script ergens weggehaalt en dat helemaal uitgepluist hoe het allemaal werkte en wat er gebeurde als ik iets veranderde etc.
Ik wil graag zelf ook de code schrijven, dan weet je tenminste ook precies waar je iets moet veranderen als iets anders wil hebben oid.
Zelfde met (x)Html dat doe ik altijd nog met kladblok....
Maar om niet te ver af te drijven, ik vind wel dat je gelijk hebt wat dat aan gaat wes!
Sorry dit topic sluit, maar ik vind de discussie wat onzinnig. De moderators van PHPhulp doen hun best om het zo clean mogelijk te houden. Mocht iets je niet bevallen dan kun je altijd even contact opnemen met een moderator maar het starte van zulke topics lokken alleen maar reacties uit.