Geinspireerd door de uitstekende tutorials van Blanche, misschien is het een idee om eens de ideeen voor tutorials die rondzweven met elkaar te delen, zodat eenieder die tijd en of zin heeft daar een mooie tut van kan schrijven, en zodat we het niveau encompleetheid van phphulp kunnen opkrikken.
Mijn todo list voor tutorials:
- Een eigen sessie handler (database/file based backend) (zowel script als tutorial)
- Smarty template handler
- Script voor snelle smarty/pdo interactie
- swfUploader tutorial/script
- pspell tutorial
- yui icm php tutorials
Het overgrote deel van de tutorials zijn al redelijk van niveau.
Ik zat ook te denken: het is misschien ook wel aardig om een 'still in development' (sid forum) te starten, waarbij voorafgaande aan het plaatsen van een tutorial of een script er samen met andere mensen nog aan gewerkt kan worden en zo een hoger niveau aan scripts en tutorials te halen, en dat het ook makkelijker is om tutorials die niet van niveau zijn eerst nog terug naar het 'sid' forum te verwijzen.
Ik denk dat de hoeveelheid werk het grootste nadeel is van een controle systeem door admins/mods. Zoals ik zei kan ik geen inschatting maken van de hoeveelheid werk die ze nu hebben, maar admins en mods hebben ook ene priveleven (hoewel sommigen daar wel eens anders over denken).
- rip niet van andere sites
Niet mee eens! Zolang je geen eventuele licentie voorwaarden overtreedt en je maar duidelijk vermeldt wat je bron is.
- Zorg dat je tut orgineel is
Eigenlijk ook niet mee eens. Wat is een definitie van origineel? Als er al een korte tutorial over een onderwerp bestaat, mag jij je veel uitgebreidere tutorial niet meer plaatsen omdat hij niet origineel is?
Natuurlijk moet je zo'n tut voor het schrijven van een tut met feedback van een aantal mensen in elkaar draaien. Het gaat hier namelijk vooral om compleetheid en duidelijkheid.
met rip niet van andere site bedoel ik echt rippen.
en dan ook echt rippen zoals ik rip die site..
dus k kopier die site met spiderzilla en zet mijn copyright eronder.
natuurlijk,
als jij een goede tutorial vind,
en je mag hem op phphulp zetten van de auteur,
en je vermeld de bron,
dan mag het wel.
Maar dan is het ook geen rippen meer..
maar met orgineel bedoel ik eigenlijk van:
Als iemand een tutorial schrijft over mysql update,
en iemand anders schrijft er ook een over mysql update,
dan heeft dat natuurlijk weinig zin.
Als je een aanvulling geeft op een tutorial,
of eentje die dieper op een onderwerp ingaat,
dan is dat dus wel weer orgineel,
ik weet dat het moeilijk is om uit te leggen,
maar hou t maar erop dat het iets moet toevoegen aan de tut-lib :P
Voor de beginnelingen die dr helemaal niks van snappen misschien wel?
En kieper 'm anders gewoon maar weg hoor :P Zoveel moeite had ik er niet aan en ik was lekker bezig.
Zou deze thread alsjeblieft niet gekaapt kunnen worden door die tutorial?
Even samenvattend:
Concrete Ideeen/plannen:
- Aparte fora voor Still in Development scripts/tuts, waar niet goed doorontwikkelde tutorials verder geholpen kunnen worden tot een fatsoenlijke tutorial/script.
- Ervaren leden krijgen meer rechten aan de hand van een (punten/karma) systeem, en worden zo gevraagd bij te dragen aan de kwaliteit.
- Nieuwe scripts eerst in een 'quarantene' plaatsen alvorens ze te plaatsen
- Oude/minder goede scripts die niet meer onderhouden worden of afschrijven, of adopteren door een persoon die er nog wel tijd en of moeite in wil steken.
- Ervaren leden krijgen meer rechten aan de hand van een (punten/karma) systeem, en worden zo gevraagd bij te dragen aan de kwaliteit.
ik heb hier nog een paar vragen over als dat oke is.. :
Hoe ben je van plan de punten uit te delen..
Hoe word de gebruiker het gevraagd om bij te dragen aan de kwaliteit.
Hoe kan je het zien dat de gebruiker "goed" / "ervaren" is ?