Ik ga beginnen met wielrennen, eerst maar eens met een vriend fietsen en misschien daarna ook wedstrijden, maar heeft iemand nog tips over wat wel en en niet te doen e.d. Welke kleren zijn handig? Heb je echt special wielrenschoenen nodig? Wanneer ben je goed genoeg om een wedstrijd te rijden?
P.S. Ik fiets nu al 4 jaar meer dan 200 km per week om naar school te komen, dus de conditie is er al wel.
P.S. Ik fiets nu al 4 jaar meer dan 200 km per week om naar school te komen, dus de conditie is er al wel.
dat is niet 100% waar
je hebt misschien wel de conditie, maar spieren zijn anders dan op een gewone fiets.
Wielrennen is veel zwaarder dan je denkt, daarom kan je idd gewoon een keer het best e] met iemand mee fietsen. Bevalt het je , dan kan je idd wielrenkleding aan gaan schaffen.
Een wielrenbroek is een broek met teugels en een kussen erin, want als je 100 km op de fiets zit, begin je dat wel te voelen. (ik zit op een club en heb een licentie, dus ik krijg m'n kleding)
Wielrenschoenen zijn zeker weten nodig, met het kliksysteem kan je je voeten vast zetten aan de pedalen, waardoor je meer kracht kan zetten en ook kracht kan zetten als je voet 'omhoog' gaat.
Bedenk wel dat het niet een sport zonder kleerscheuren is. Ik ben momenteel aan het herstellen van een valpartij die ik 10 jaar geleden heb gehad.
edit: wil je weten waardoor dat komt, stuur dan maar een pm ;)
Nouja, ik fiets altijd heel hard met vrienden, soms gewoon met fiets + tas achterop over de 30 heen (16 km lang).... maar wat is er dan anders aan spieren!?
En kleding ga ik wel kopen ja, maar ik wil nog niet op een club. (ik zit al op judo en korfbal :P)
Je houding op een wielrenfiets is anders (je zit meer voorover dan rechtop, zoals op een 'gewone' fiets.
Denk je dat ik rechtop zit op de fiets als ik met een schooltas vol boeken achterop over de 30 p/u rij? Hahaha was dat maar waar... :D
Maargoed ik ga gewoon eerst ff lekker oefenen , ik heb al een wielrenfiets gekocht, die word dinsdag geleverd , en dan zien we wel hoe het gaat...
Heb je trouwens wel eens een wedstrijd gewonnen?
edit: Duurt lang die pm, dat wordt een pijnlijk verhaal :P
?
Onbekende gebruiker
27-07-2007 22:26
ArendJan om je een idee te geven hoe je spieren gebruikt wissel je fiets goede maat fiets eens een paar dagen in voor veel kleinere fiets in.
Ik zelf fiets dus ook op 2 fietsen, eentje is iets van 4" kleiner en dat ga je merken.
Ik ben nooit een toprenner geweest, maar ik ben een jaar geleden opnieuw begonnen met trainen, heb een tussenstop gehad van 3 jaar omdat wielrennen toendertijd mij begon te vervelen. Maar toen ik 'stopte' begon het eigenlijk alweer gelijk te kriebelen :p