[1]Ik wil dat om de zoveel tijd (nog niet bedacht) een script wordt uitgevoerd om geld uit te delen.

[2]Ook een mensenonline teller die om de minuut kijkt of de bezoeker nog online is.

Hoe doe je dat?
Ah mijn shell... de shell waarvan en waar staat ie default? (Jaja ik weet dat ik een beetje zeur maarja ik ken dit helemaal niet :( )

Bedank iig voor de al gegeven relpys :)
Er rijst bij mij een donkerbruin vermoeden dat je niet door hebt dat dit linux functies zijn en je onder 'mij programma's' je dol hebt gezocht naar cron.
Nee dat heb ik niet :)
Ik ken linux wel :) (btje dan : mn ouwe pc werd linux-servertje tot ie ut begaf :S)

Maar kan ik dit niet op Apache draaien?
Zo ja? Hoe? (ok die was logisch)
Zo nee? Hoe kan ik het het beste oplossen?
Zou bij bv Kingsofchaos gebruik worden gemaakt van cron jobs of gewoon php scripting?
Nee, dit kan niet gewoon met apache, dit heeft simpelweg niets met apache te maken.

Beide.

Je bent toegestaan zelf onderzoek te doen naar het periodiek uitvoeren van scripts. Windows heeft haar eigen manier van periodiek commando's uitvoeren. 'geplande taken'. Dit werkt alleen minder batch achtig als je met linux gewend bent, maar het werkt.
En staat toch ook hoe?
Arend je bent de laatste tijd wel bot tegen de mensen hier hoor...
Omdat jij alles al weet mag je het met ons delen dat is toch een hele eer (hehe)

Dus graag even een uitleg als dat je niet te zwaar belast :)
Haha, ik weet verre van alles, maar als iemand zelf niet zn best doet om een vraag te stellen en uit gemakszucht maar hier vraagt, mag ik best bot zijn :)

Ik heb dingen als geplande taken genoemd. Start -> Help -> Geplande taken (scheduled tasks) voor de engelsen onder ons.
[1] Op het moment (omdat we nog aan de Beta werken en er dus nog weinig is) hebben we even gratis lycos hosting. Maar ik kan niets vinden over cron jobs en crantabs :(

[2] Dus ik zou het (zeker in het begin) graag anders doen. Nou is het wel de bedoeling dat ieder uur alle spelers geld krijgen zodat mensen die dan online zijn dat gelijk kunnen stelen ipv dat het geld bij de login van die speler pas komt. Hoe doe ik dit?
Je kan een computer aan laten staan. Die computer een pagina laten bezoeken die elk uur een refresh doet (<META HTTP-EQUIV="refresh" CONTENT="3600; URL=script.php">)... Zou het zelfde moeten werken, is alleen wat omslachtiger.. :D

Elwin
Kan het echt niet anders?
Bv als het uur verstreken is dat de een speler de query uitvoerd via zijn/haar pc en daarna de teller weer op nul zet. (zodat niet alle spelers de query uitvoeren en iedereen gelijk steenrijk is)
je kan toch elke keer bij het pagina laden de tijd nu laten vergelijken met de tijd van toen?
als dat meer dan een uur is weer op nul zetten en anders gewoon laten staan

Reageren