[1]Ik wil dat om de zoveel tijd (nog niet bedacht) een script wordt uitgevoerd om geld uit te delen.

[2]Ook een mensenonline teller die om de minuut kijkt of de bezoeker nog online is.

Hoe doe je dat?
Eigenlijk snapte ik dit al voordat ik de vraag stelde maar omdat ik hoopte op iets automatisch vroeg ik het toch. Alleen is het probleem dat de user die het eerst bij dat uur is voor ALLE users het geld moet updaten. Stel er zijn 50.000 users is dit dan wel verantwoord?
anders moet je gewoon een cronjob maken die dit doet "php link_naar_het_php_bestand.php"
Heb je de rest al gelezen?
Niet zoveel (gratis) hosten geven toegang tot cronjobs (of ondersteunen dat).
En zeker de gratis lycos voor de eerste beta niet :(
Mijn machientje met linux heeft een tijd geleden de geest gegeven dus ook dat is geen oplossing.

Maar de vraag was:
Stel er zijn 50.000 users is dit dan wel verantwoord?
En zeker de gratis lycos voor de eerste beta niet :(
Mijn machientje met linux heeft een tijd geleden de geest gegeven dus ook dat is geen oplossing.

Maar de vraag was:
[quote]Stel er zijn 50.000 users is dit dan wel verantwoord?
[/quote]
En jij denkt dat je op een Lycos-account 50.000 gebruikers kan verwerken? Ben je dan niet door je dataverkeer heen?

Elwin
Ok buiten dat :)

Maar geef nou eens je mening over de werkelijke vraag...
[Btje offtopic] Lycos maakt gebruik van een FUP je mag dus eigenlijk zoveel als je wil :) [einde]
Als je 50.000 users hebt, mag je wel zorgen dat je 3 dedicated webbakken hebt die goed geloadbalanced zijn, en dat je php code of geen php code meer is of, zo vernuftig geschreven dat niet je webbak en apache (die ubergeoptimalizeerd moeten zijn) niet op hun bek gaan.

Dan kan je je ook nog zorgen maken over dat de constructie via php misschien niet handig is.
Maar zou het (iig in het begin) een optie zijn om om het uur een user het geldoptelscript uit te laten voeren?

[ En kun je even zeggen hoe ik in mijn shell kom?
Heb nl weer een nieuw oud bakkie wat mss wel linux kan hebben :) ]
Koop eerst een een klein boekje over linux.

Maar dat zal vast een optie zijn, maar je moet er wel rekening mee houden: wat gebeurd er als er neit om het uur een user voorbij komt?

Grtz,

Arend
Uhh idd dat is dan een probleem :S

Reageren