Probeer dan eens in kladblok een bestand te maken met de volgende code:
<?php
print "Hello World!";
?>
En sla dat op als hello.php (niet als text-bestand maar alle bestanden). Plaats dat in je www root en kijk dan eens of die werkt. Als je dan "hello world" in je browser ziet, weet je iig dat je php werkt.
Color coding kan je dan later uitvogelen.
Ik werk de codes in dreamweaver, ik schrijf de script hello world, maar helaas kan ik het resultaat niet zien, en als ergens op de code klikt staat er beneden bij properties server markup, ik weet niet wat het betekenen is, het probleem is waarom ik het resultaat niet op server niet ziet?
Heb alles geprobeerd, toch lukt het niet, als php heb ik opgeslagen, kan de resultaat niet zien. Ik ziet op school en we hebben netwerk kan dat misschien het probleem zijn?
Als je gewoon een tekstbestand maakt met alleen deze code erin:
<?php
print "Hello World!";
?>
Opgeslagen als bv hello.php en het werkt niet, dan moet het volgens mij bijna wel aan je serverconfig liggen.
Je hebt een eigen server toch en je zit nu op school? Wat is de fotmelding nu? Dat de pagina niet gevonden kan worden? Zit het probleem niet in een firewall of een router? Port-forwarding?
Ik snap niet helemaal wat er nu fout gaat. Mischien kun je de code hier even neerzetten en de precieze melding die je nu krijgt.