Yo,
Thuis hebben wij vier pc's via router op internet. Vroeger nooit problemen gehad maar tegenwoordig valt de verbinding van alle pc's soms volledig weg, soms voor kort, soms voor langer. (ook msn werkt niet meer)
Ik vermoed dat dit te maken heeft met SP2 omdat ik van anderen hierrond ook al problemen hoorde. Kan dit daaraan liggen? En wat kan ik er aan verhelpen (zijn er opties buiten sp2 er van smijten?)
Alvast bedankt!
Ps. Zowel firewall als antivirus zijn in win uitgeschakeld en gebeuren via Norton 2002.
Mijn ervaringen met SP2 zijn dat je het nooit moet installeren op een Windows installatie van meer dan een weekje oud. Dan staat er al dusdanig veel op dat er allelei gekke dingen gebeuren en je PC super traag wordt :|
Een schone install SP1 + SP2 werkt hier als 'n tiet,
zelfde geld voor netwerk, ook dat is weer online :)
Ik kan je melden dat ik ook SP2 geinstalleerd had en dat mijn router er toen ook mee ophield. Wat Mitch zegt heeft ook voor mij gewerkt toendertijd :) Collega van mij had zijn computer ook geupgrade met SP2 en toen konnie ook niks meer..
Heb je al gekeken of je modem dan wel een connect heeft?
Lijkt me verder meer een hardware probleem.
Al eens gekeken naar beschadigingen van je UTP kabel? Ik spreek uit ervaring!
Uiteindelijk kortsluiting en een modem naar de knoppen.
Vooral waar de kabel in hoeken ligt of waar regelmatig iets tegen de kabel aankomt moet je zoeken.
Probeer ook eens een andere kabel tussen je modem en je router als hij het weer begeeft.
Ach wat zijn problemen met SP2? Alles werkte nog hoor maar natuurlijk niet zoals ik het wenste. Norton kende mij niet meer en alle sites waren opeens verboden voor mij. Een progje openen was lekker relaxerend, kon een ommetje gaan doen, gaan shoppen, koffietje drinken en dan vaststellen dat mijn pécétje hing :-D
Helpdeskje gebelt en die hebben mij naar bestandjes laten zoeken die ik nooit gevonden heb.
Bwah, schijfje wissen en alles terug installeren hé, erg lucratief allemaal. Komt een mens eens tot zichzelf en andere inzichten. Linux is zo'n inzicht :o)
Ik heb het elke keer hij in stand by of zoiets valt. je doet gewoon:
netwerkverbindingen --> Herstellen
of pc herstarten
mischien help dat ...
?Onbekende gebruiker
30-11-2004 10:36
Thx voor de tips!
Ondertussen al nieuwe router gestoken en service pack 2 der van gesmeten. Tot nu toe nog geen probs gehad... Als alles goed gaat nog eens SP2 installen en dan zien of het nog werkt.
Merci hé gasten!
?Onbekende gebruiker
21-12-2004 15:33
uhm meschien is het wel je firewall (lijkt me stug maar bij mij was eens een keertje zo, firewall uitgeschakelt en alles dree op een tierelier