Zouden jullie een configuratie willen maken voor een pctje bij Alternate?
Dit zijn mijn eisen:
-AOpen Impression
-1 TB (mag ook 2x 500 GB)
-8 GB RAM
-nVidea gForce 8800 GTX
-AMD Quad-Core
-Logitech G15 en G5
Zouden jullie een screen kunnen maken dan van de configuratie. (dan weet ik welke moederborden ik moet hebben ect.)
En graag als het kan onder de €2300,- ongeveer.
Edit: OMG, ik post m'n topic, zijn er al meteen tussen de query uitvoeren en de pagina laden al 3 topic waar na de query uitvoeren een nieuw bericht in is. Ik wil ook nog een keer zo'n forum.. (dat zo populair is) :L
Dat hangt veel af van je moederbord wat die ondersteund...
Maar de meeste moederborden van tegenwordig ondersteunen allemaal bijna wel DDR2 (533/667/800/900/) en de wat betere moederborden ondersteunen ook DDR2 (1000/1066/1100 en hoger) en/of DDR3.
Maar ook door het moederbord bepaald hoehoog en hoe snel de doorvoor snelheid van je geheugen is... en of het Dual Channel is of anders....
Maar ik zou in jou situatie voor DDR2 - 800/900 Gaan en dan een dual kit..
deze snelheid omdat die heel stabiel zijn en goed geschikt zijn voor gaming zeker de 800 versie omdat deze een goede CAS Latency hebben..
Wanneer jij 5 schijven van 500GB in RAID 5 zou zetten, dan heb je effectief 2TB aan schijfruimte ter beschikking. Je verliest dus 500GB, maar je de kans op het verlies van data bij een defecte schijf neemt enorm af. Zolang er slechts 1 schijf defect is, kun je door het plaatsen van een nieuwe schijf alle data weer veilig stellen. Bij 2 kapotte schijven, tja, dan houdt het op.
Een bestaande RAID 5 combintatie, bv. 3x 500GB (= 1TB), kun je later ook eenvoudig uitbreiden. Gewoon even bijprikken en klaar ben je. Met RAID 0 en RAID 1 is dat niet mogelijk.
De geheugenreepjes zijn op elkaar afgestemd en leveren hierdoor betere resultaten.
Wat denken jullie dat de prijs van een AMD Opteron Barcelona gaat worden?
Dat wordt gokwerk, maar ik sta niet gek te kijken van 300 tot 400 euro voor de consument. Maar ik vrees dat de Barcelona het aflegt tegen de Intels, de voorbodes zijn namelijk niet al te best. Zie www.Tweakers.net voor diverse artikelen over de Barcelona.
De Phenom-lijn loopt dus wat betreft de klokfrequentie al flink voor op de Barcelona's, die in september zullen verschijnen met een kloksnelheid van slechts 2,0GHz.
Intel is niet slomer dan AMD en AMD is niet slomer dan Intel.
Wat wel het geval is, is dat de ene processor sneller is dan de andere en het ene programma sneller draait op de ene processor dan op de andere processor.
Ga dus eerst eens kijken waar jij de pc nu vooral voor gebruikt en zoek er dan pas een processor bij. Zomaar iets roepen over een merk, zegt helemaal niets over een specifieke processor.
dat was vroeger zo ja omdat AMD de berekeningen die een processor uitvoerd toen anders deed dan een INTEL van toen maar Intel heeft ervan geleerd en gebruikt nu bijna dezelfde bereken methode als een AMD en intel is nu op het moment verder in de ontwikkeling dan dat AMD nu is.
Bij de AMD processoren lopen "gelijk" op 100% van hun vermogen en daarin tegen doet de Intel Processoren dit niet die lopen tijdens het draaien van de computer nog maar op 15% dus die houden nog wel wat extra over voor zware games en applicaties.
Lees er anders een aantal artikelen over op tweakers...
Intel is nu al een tijdje veel sneller dan de AMD processoren...
En zeker nu de nieuwe processoren van Intel uit komen want de Extreem versies van Intel® Core 2 Quad zijn ook onderweg dus Intel zal voorlopig nog wel een tijdje veel sneller blijven dan AMD.
Maar AMD komt binnerkort zelf ook met de nieuwe TBird processoren maar deze zullen nog wel langzamer zijn dan de Quad Core's van Intel zo is de verwachting...
Edit:
pgFrank heeft hierboven zeker een punt en heeft ook gelijk maar het hangt idd er ook vanaf wat je er precies mee gaat doen...