Ik heb nu in mijn laptop een 60 GB 5400 RPM HD. Deze wil ik vervangen door een 120 GB 7200/5400 RPM.
Compatibility is geen probleem, maar ik vroeg me af hoe ik het best de data en programma's over kan zetten.
Is er een mogelijkheid om bijvoorbeeld een complete image van je HD te maken, deze naar een externe HD te kopieren, en vervolgens deze weer terug te zetten op de nieuwe schijf?
Groet
Newb
[edit]
Is het verschil op een laptop duidelijk merkbaar tussen een 5400 toeren schijf en een 7200 toeren schijf?
Als je het verschil toch (bijna) niet merkt ga ik uiteraard geen duurdere 7200 toeren schijf kopen//
[/edit]
@ PHP Newbie: er zijn vast wel gratis tools te vinden ook.
?
Onbekende gebruiker
05-08-2007 12:58
Ik weet niet hoeveel er aan data is wat je wilt behouden voor je volgende hardeschijf
trouwens hij loopt wel sneller hoor ik heb een 80gb Disk op 7200 RPM eerst had ik een 5400 RPM op me andere laptop nou is die veel sneller je zou er eentje met 16mb cache moeten vinden wel duurder maar wel beter !
en voor het image van je HD zou ik gewoon GHOST Gebruiken
Ik weet niet hoeveel er aan data is wat je wilt behouden voor je volgende hardeschijf
trouwens hij loopt wel sneller hoor ik heb een 80gb Disk op 7200 RPM eerst had ik een 5400 RPM op me andere laptop nou is die veel sneller je zou er eentje met 16mb cache moeten vinden wel duurder maar wel beter !
Ik wil bijna de complete HD behouden (zo'n 55 GB).
Kan ik met Norton Ghost ook naar een USB aangesloten HD kopieren?
?
Onbekende gebruiker
05-08-2007 13:17
Gebruik deze Begeleiding dan kom je er wel uit denk ik !
[quote='Martijn de Coo schreef op 05.08.2007 12:58']Ik weet niet hoeveel er aan data is wat je wilt behouden voor je volgende hardeschijf
Ik wil bijna de complete HD behouden (zo'n 55 GB).
Kan ik met Norton Ghost ook naar een USB aangesloten HD kopieren?[/quote]