Hey allemaal,

Ik heb nu in mijn laptop een 60 GB 5400 RPM HD. Deze wil ik vervangen door een 120 GB 7200/5400 RPM.

Compatibility is geen probleem, maar ik vroeg me af hoe ik het best de data en programma's over kan zetten.

Is er een mogelijkheid om bijvoorbeeld een complete image van je HD te maken, deze naar een externe HD te kopieren, en vervolgens deze weer terug te zetten op de nieuwe schijf?

Groet
Newb

[edit]
Is het verschil op een laptop duidelijk merkbaar tussen een 5400 toeren schijf en een 7200 toeren schijf?

Als je het verschil toch (bijna) niet merkt ga ik uiteraard geen duurdere 7200 toeren schijf kopen//
[/edit]
Martijn de Coo schreef op 05.08.2007 13:22
*KNIP*
download hem zo maar Volledige versie Astublieft

Gelieve geen warez op dit forum!
norton levert alleen maar bagger.. partion manager wat dus maar 1 ding kan vern**kt al je hele PC waardoor je met recovery tools aan de gang kan
als je data le lief is, geen norton gebruiken.
glenn schreef op 05.08.2007 14:15
norton levert alleen maar bagger.. partion manager wat dus maar 1 ding kan vern**kt al je hele PC waardoor je met recovery tools aan de gang kan
als je data le lief is, geen norton gebruiken.

Partition Magic is nog niet zo lang van Symantec en is dus ook geen echt Symantec product, boven die gebruik ik partition magic al jaren zonder problemen...

Het enige wat ik tegen Symantec heb is dat de virus scanner nog al wat resources gebruikt en zich iets te veel op de voor grond begeeft, maar daarvoor heb je dan weer de corporate versie, die is wel netjes stil :P
@Jan
Heb altijd bij eidreen veel probleemen gezien met Norton, voral met het verwijderen.

@PHP Newbie
Warom zou dit niet gaan op een laptop? Of heb je geen aansluitingen meer?
Ik vind persoonlijk Symantec / Norton ook "bagger" (eigenlijk: "niet zo fijn"), omdat het nogal logge processen zijn. Vooral de virusscanner van Norton was zwaar. Ook de Norton Firewall was te goed; liet niks meer door O_o...
Ik heb nu dan ook Nod32 en de gratis firewall Comodo, maar ervaringen met Norton Ghost heb ik niet veel. Ik heb het één keer gebruikt, maar kan er niet veel over zeggen.

Ik blijf dus liever weg van Symantec / Norton :) Maar je hebt genoeg alternatieven.
robin schreef op 05.08.2007 15:17
@Jan
Heb altijd bij eidreen veel probleemen gezien met Norton, voral met het verwijderen.

Hahaha! "Altijd" bij "iedereen", "veel problemen" gezien. Nog steeds niet erg duidelijk. Het enige dat ik met Norton heb meegemaakt is dat hij erg veel resources nodig had en dus de computer onnodig vertraagde. Ik gebruik het dus zelf ook niet meer.

Ik ben het voor een deel dus met je eens, maar wat ik niet goed van je vindt, is dat je dingen niet uitlegt. Een kreet als "Norton is bagger" verduidelijkt niets voor mensen die er nog weinig van af weten, en daar is dit forum toch ook een beetje voor.

Reageren