Ik vind er niet zo veel aan, ik vind startmenu nogsteeds fijner, in vista heeft die een veel makkelijkere zoek tool. Naar bestanden gaan is ook niet echt hanig. En google en wikipedia, nou daarvoor kan ik zelf ook wel typen (ik heb google al in FF toolbar en wikipedia kan ik wel typen)
Het lijkt inderdaad op de functionaliteit van het nieuwe startmenu in Vista. In OSX zit ook zo'n tool (ben ff de naam kwijt) die je met appeltje + spatiebalk kunt activeren.
Nadeel vind ik wel dat hij met alt + spatiebalk geactiveerd wordt. Normaal gesproken benader je met die shortcut het systeemmenu in het actieve venster. Ik gebruik dat vaak om vensters te maximaliseren: alt + spatie en dan m.
Okee, dat hebben ze goed bekeken! Handige tool dus ;-)
?
Onbekende gebruiker
08-08-2007 19:39
Handig, alleen de map : Mijn Muziek vindt ie bijvoorbeeld niet Mijn Documenten ook niet, maar My Documents (engelse variant van Mijn Documenten) weer wel.
heerlijke tool inderdaad, bij vista helaas niet meer zo functioneel (alleen voor het zoeken in wikipedia, google ect.)
Wanneer ik een internet adres in de vista zoekbalk doe bezoek ik trouwens ook de website
aldoor, launchy heeft wel veel zeer goede mogelijkheden!
?
Onbekende gebruiker
08-08-2007 20:04
Jan Koehoorn schreef op 08.08.2007 19:50
Ja, dat is een bekend verschijnsel in Windows. Test maar eens het volgende:
Start menu > uitvoeren
typ dan: kladblok en dan enter
Bij mij komt er dan een melding dat hij het bestand niet kan vinden. Doe nu nog maar eens hetzelfde, en typ dan notepad
Terwijl ik toch echt een Nederlandse Windows heb ;-)
Bij Launchy is het NU juist andersom. Als ik nu notepad intyp, dan krijg ik een website voor Bob Ross O_o :P En als ik kladblok intyp, dan doet ie het juist wel.
Handig, alleen de map : Mijn Muziek vindt ie bijvoorbeeld niet Mijn Documenten ook niet, maar My Documents (engelse variant van Mijn Documenten) weer wel.
Je kan door met de rechtermuisknop op launchy te klikken en vervolgens 'directories' te kiezen aanpassen in welke mappen launchy naar wat voor bestanden moet zoeken.
Hmm nouw doe mij dan maar gewoon Gnome waar je dat soort dingen gewoon standaard op 1 van je (dan al niet nieuwe) menu/taak weetikveel balken kan zetten :)