Bijna een jaar na akkoord , heb ik nog steeds geen website.
Deze zou in jan. opgeleverd worden, en in april heb ik een deathline gesteld (nog 6 weken), die door het bedrijf bijzonder onredelijk werd gevonden.
ik heb toen een aantal zaken geschrapt. Men heeft hiervoor zo'n 10 uur in mindering op de prijs gebracht (10 uur werk lukt niet als je 6 weken tijd hebt dacht ik wel even...Vreemd he)

Probleem is nu dat het mij niet lukt om de geschrapte zaken uiteindelijk te laten doen. Ik heb 12 bedrijven aangeschreven, een aantal begint niet aan de code van een andere, maar diegenen die wel accepteerden 9dat zijn er nu 4) hebben allen de opdracht terug gegeven.

Verschillende redenen:
Ideal moest ingebouwd / teveel debugd etc. om zaken goed en veilig aan te bieden. Men trok de offerte in en had over over puinhopen opruimen....

De volgende "heeft de broncode bekeken en is zich rot geschrokken. Het hele hebben en houden is voor iedereen zichtbaar (Persoonlijke gegevens/bankgegevens, contact ect), niet geoptimaliseerd voor zoekm. en oordeelt een amateuristisch geheel.

de voglende oordeelt dat de site met stukken aan elkaar hangt en vindt t geen proffessineel geheel; t is duidelijk dat er meer dan 1 programmeur bezig is geweest

Weer een ander zegt dat de site niet beveiligd is/de info waar betaald voor moet worden/=dus privacyinfo/heeft een URL met nummers. Een heel simpel programmatje kan de hele database leegzuigen, en maar 1 keer betalen.

Homepage linkt direct door naarwww.....\ p=34. Google indexeert de homepage /.nl . Dus ook hier: niet klaar voor google!

wat moet ik nu doen?
De site kostte mij al 7200 euro; iemand heeft ook geopperd dat het admin-panel niet geschikt is om de site t beheren. Ik kan nl. niet zoeken; ik kan ook niet opschonen. Ik kan immers niet vragen om gegevens uit 2002 te verwijderen (als leden dit vergete zijn)....

wat moet ik nu doen?
ik moet nog 2500 eur betalen.
Moet ik proberen om de overeenkomst door de rechtbank te laten ontbinden? Ik heb een dossier met meer dan 70 klachten over fouten/ zaken die opeens verdwenen waren/zaken die eerst door mij in orde waren bevonden en later opeens weer verdwenen of fout waren????
Maar dan heb ik voorlopig niks. Ik heb ook geen geld voor een neiuwe site. De uitspraak van de rechtbank kan 3 jaar duren; e n ik moet zowieso proceskst betalen

of moet ik toch iemand ander t maar af laten maken (tegen erg veel geld herstellen van fouten/debugs) en dit van de 2500 euro aftrekken??? En dan nog: vind ik snel iemand die t wil doen?? Ik heb weinig hoop hoor

wat is nu zinvol??? Heeft iemand hier ervaring mee?
Arjan Kapteijn schreef op 09.08.2007 19:36
Ik ga er standaard van uit (als het gaat op een relatie opdrachtgever -> webontwikkelaar) dat de auteursrechten overgedragen worden (daar betaal je als opdrachtgever voor). Maar uiteraard is het aan iedereen om zelf te bepalen/af te spreken of zij dit willen.

De applicatie is echter pas van hem als het volledige bedrag is betaald en beide zijn overeengekomen dat de auteursrechten worden overgedragen.

@arjan, je draag natuurlijk geen auteursrecht over door betaling, niet bij massa produckten zoals boeken of cd's nog bij maatwerk opdrachten zoals huizen of kleding. Ik kan me dan ook niet voorstellen dat je in de it/web omgeving wel je auteursrecht afstaat...
Ik snap eigenlijk niet dat een bedrijf niet streeft naar de normen van de klant :s

Als bedrijf weet je wat je hoort te doen zoals het door de klant gevraagt is en dan ga (moet) je dat normaal gezien ook doen

Nog veel succes
Als de eisen niet duidelijk zijn opgeschreven kan het bedrijf wel een hele andere idee bij dezelfde omschrijving hebben dan de klant. En op basis van dat idee maakt het bedrijf de opdracht.

Als je eerst begrijpt dat de klant een deur met een leuk randje met slot wil. en nadat je een houtendeur met rood geverft randje en hangslot gemaakt achter komt dat de klant granieten deur met een rand van bladgoud met een slot ingelegd met kristal dan krap je je toch wel even achter de oren zeker als het binnen een bepaalde periode af moet zijn.

Vaak is het dan zo dat zowel de klant als het bedrijf niet genoeg aandacht an het begin van het proces besteed hebben. Dit komt vaak doordat er snel gedacht wordt dat men elkaar snapt en er niet te lang over wil doen omdat het dan zonde van de tijd/geld is.
Let nog even op.

Bij een in gebreke stelling (inderdaad Kasper) moet je eerst een "redelijke termijn" geven en volgens mij is de door Kasper genoemde "5 dagen" geen redelijke termijn.

Ga inderdaad naar de rechtswinkel/jurofoon/rechtbank.
De kosten voor een proces zijn in principe niet heel hoog, ik zeggen pak ze aan.
Gezien het feit dat je een overeenkomst hebt ben je overigens wel gehouden de "aanneemsom" te betalen. Alleen door een ontbinding cq wijziging van de overeenkomst kan dat veranderen. En (uiteraard) kan je een overeenkomst niet eenzijdig wijzigen.

Succes

Klaasjan

Reageren