Beste PHPHulp Leden,

Na al enkele kleine projectjes te hebben opgestart zit ik er aan te denken om eens aan het grote werk te beginnen. Ik zal proberen mijn gedacht hieronder neer te schrijven over dit uniek spel.

Hooligans
Zo noemt het spel dus. Nu, wat houd het juist in?
Het is een multiplayer online text-based RPG.
Wat ik in gedachte had:
Je begint als jonge knaap aan het spel. Je kan eigen mannetje kiezen. Maar het is echt uitgebreid. Dus je kiest eerst je woonplaats (in Nederland of Belgie). Dan je ploeg (eerste klasse). Je komt dan ook in een supportersclan.
Hier ben je nog een groentje. Geleidelijk aan zal je groter en groter worden. Je rang word hoger en je krijgt meer te zeggen in de groep.

Ook je eigen levenstijl zal je moeten controleren. Dan denk ik aan geld, drinken, je gewicht, kracht, haar, kleren,...

Maar waar het om draait is natuurlijk als hooligans winnen van de anderen en de grootste/sterkste clan worden.
Dan is er ook nog de politie dus zomaar een potje vechten elk weekend zal niet kunnen. Tactiek zal nodig zijn.

Dit is zomaar wat gedachte rond dit spel getypt. Als ik geinteresseerde vind gaan we de verhaallijn/functies verder uitwerken zodat de scripters echt precies weten hoe en wat ze moeten maken.

Iedereen zal wel OSM (www.onlinesoccermanager.nl) kennen. In deze stijl zou Hooligans moeten gescript worden.

Verdiensten: als je in dit project stapt krijg je een deel van de inkomsten van de site. Dit verdelen we naargelang je geleverde werk (in overleg uiteraard).
Er zal minimaal Google adsense op de site komen om te beginnen. Maar onze grootste bron van inkomsten zal natuurlijk de premiumaccounts zijn. Dit word nog allemaal besproken.

Ok, ik hoop dat iedereen weet welk beeld ik voor ogen heb.
Als je wil meehelpen aan dit project, reageer maar of PM me.
E-mail kan ook naar info[@]dcmedia(.)be

Mvg,
Dennis Covent
DC Media
@Frank
We zouden je reply Sticky moeten maken want ik denk dat 99,99% van de vacature-topics op PHPhulp hiervan kunnen leren. En ik ben het overigens volledig met je eens, maar dat is vrij evident.
@PHPerik: Deze wat uitgebreide reactie is naar aanleiding van een topic waarin een mislukt project werd besproken. Ook daar was sprake van een slechte start met onvoldoende documentatie en slecht opgestelde documentatie.

Wanneer je in je eentje werkt, dan kun je met wat extra uurtjes nog wel weer e.e.a. gaan rechtbreien, maar zodra je met meerdere mensen aan 1 project werkt... Rampzalig!

Bovenstaande opdracht met de huidige documentatie valt mijns inziens dan ook in de categorie 'gedoemd te mislukken'.

Het is van het allergrootste belang dat de eisen voor 110% duidelijk zijn voor grootste idioot in het project. Er is namelijk niemand die bij de opdrachtgever tussen de oren kan kijken wat er nu eigenlijk wordt bedoelt en wat nu eigenlijk de verwachtingen zijn.

Ik verwacht

In het engels:

I assume

In een project:

I make an ass of you and me

Kortom, zodra je iets roept over verwachtingen, dan weet je zeker dat je jezelf en anderen voor de gek houdt.
@pgFrank

Bedankt voor je opmerkingen en ervaren antwoord.

Dit is mijn eerste grote project, ja. Voor alles is een eerste keer. Maar ik weet deze keer wel waaraan ik begin.
Documentatie,... word volop aan gewerkt.

Mijn doel is: Maak je concept duidelijk. Zoek medewerkers en bouw samen dit concept uit tot een grote site.
Zolang iedereen elkaar begrijpt en weet wat te doen, zit het goed.
Scripters die in dit project stappen, coderen niet alleen het concept maar helpen ook het concept te voltooiien. Daarmee bedoel ik dat ze zelf ook voorstellen doen om een bepaalde functie te maken.

Overigens hou ik de documentatie voor de echte geinteresseerden. Momenteel zitten we al een paar pagina's en we zijn nog maar net beginnen met denken/schrijven/brainstormen...

Samen komen we er wel uit. Dit lijkt makkelijk gezegd en ondoordacht maar dat is het niet.
Even ter vergelijking voor je

Ik ben nu al meer dan een jaar in mn uppie bezig met een soort van textbased spinoff op WoW. Mn handleiding en structuurhandboek bedraagd 131 paginas, en mn versie is op ongeveer 85% nu.

'Al een paar' paginas ga je het niet mee redden makker :)

Dan heb ik het nog in mn eentje gedaan, jij zal ook dingen die je normaal zelf uit gewoonte doet moeten verklaren, hetzelfde geldt voor al je programmeerders.

Je zegt dat je PRECIES weet wat je doet, maar je geeft ook aan dat je nog ideen hebt etcetc.

Ga eerst alles noteren WAT je wil bereiken. ALLES.
Dan schrijf je op HOE je dit wil bereiken. Tot in detail.
Vervolgens ga je voor jezelf na HOE je de structuur het beste kan optimaliseren.

Dit alles doe je met je hele team, elke dag.
Ben ik van plan. ;)

Documentatie ben ik aan het opstellen.
Een paar pagina's is verkeert uitgedrukt.
Structuur/duidelijkheid komt er zeker, mét het hele team.
Dennis Covent schreef op 16.08.2007 15:59
Ben ik van plan. ;)

Documentatie ben ik aan het opstellen.
Een paar pagina's is verkeert uitgedrukt.
Structuur/duidelijkheid komt er zeker, mét het hele team.

Het is een veel beter om eerst je eigen documentatie op orde te brengen en daarna pas op zoek te gaan naar personen die je helpen inplaats van eerst zoeken en dan de documentatie.

Nu laat je de anderen meteen wachten om dan aan het werk te gaan en zullen ze ook sneller stoppen of jou tussendoor laten wachten.
Bedankt voor de tips...

Geen scripters die interesse hebben?

Reageren