Er zal je gevraagt worden een om ActiveX component te installeren,
Klik Yes.
* Het programma zal starten en begint dan met het downloaden van de nieuwste updates:
* Als de bestanden zijn gedownload klik je op NEXT
* Klik nu op Scan Settings
* Zorg er voor dat de volgende items zijn aangevinkt:
[list] o Scan using the following Anti-Virus database: Extended (wanneer mogelijk, anders Standard)
o Scan Options: Scan Archives Scan Mail Bases
* Klik OK
* Onder select a target to scan, selecteer:
Deze Computer
* Het programma zal nu beginnen met scannen.
* Wees geduldig, de scan kan even duren...
* Als de scan klaar is klik je op:
o Save as Text
* Sla het logbestand op op je bureaublad en plaats de inhoud in je volgende antwoord.[/list]
Geen nieuwe programma's geinstalleerd of updates uitgevoerd in de tussentijd? Aan je fan zal het denk ik ook niet liggen, die temperaturen zijn prima (en lucht blazen of zuigen, m.a.w. plaatsing van de fan, maakt ook weinig uit).
Aan het geheugen zou het wel kunnen liggen; ik kan me voorstellen dat bepaalde adressen pas gebruikt worden na het opstarten, en nog niet wanneer je in het BIOS zit. Heb je memtest86 al gedraaid? Zoals al voorgesteld werd, probeer het geheugen tijdelijk te vervangen door het oude geheugen. Start de pc dan wel gewoon op en blijft hij draaien, dan ligt het aan je geheugen (of aan je moederbord wat de upgrade niet aankan (wat ik me haast niet voor kan stellen)). Valt je computer ook bij het terugplaatsen van het oude geheugen uit, dan moet je de oorzaak ergens anders zoeken, zoals in programma's of toch iets hardwarematigs. Opstarten in safe mode, biedt dat enig soelaas verder?
@Johan, de computer heeft een uur aangestaan in het bios, en geen reset, dus denk toch dat het een virus is oid.
maar een scan is vrijwel onmogelijk omdat hij opnieuw opstart terwijl hij bezig is, en als het al een keer lukt dan vind hij niets.
*leest het nu pas*
Zou eh. Niks uit moeten maken, want in bios aan laten staan en niks doen doet de PC 3x niks, maakt ook geen gebruik van geheugen enzo.. Probeer nou gewoon ff je oude geheugen.. Dát is storing zoeken,,, problemen uitsluiten!
Enne.. geheugen presteert het beste als het 2x van hetzelfde type/snelheid is..
Enne.. Wat je ook kan proberen.. Een linux live distro opstarten, of ff een schone windows installatie maken of een andere schijf.. Dan kan je kijken of het een virus in je huidige install is..
Gisteravond heb ik memtest aangezet, en het zou inderdaad wel eens het werkgeheugen kunnen zijn gezien hij nu al ruim 3,3 miljoen errors heeft gevonden.
Echter is hij nu al wel zo'n 11 uur bezig en het einde lijkt maar niet in zicht te komen.
Is het normaal dat dat zolang duurt en moet ik hem perse klaar laten ratelen of kan ik hem net zogoed afbreken?
ik heb dat ook eens een gelijkaardige test moeten doen (memtest van ubuntu) en die vond ook enkele errors; waaronder 3 fatal errors
toen ik dat zag heb ik gewoon de pc afgesloten en andere reepjes erin gestopt...
Je kan ook advanced windowscare kunnen laten scannen. Ik heb zelf ooit zo'n probleem gehad met een laptop, die liep om de zoveel tijd (geen vaste tijd) vast/ viel uit en de reparateur kon niets vinden. Bleek iets in settings te zijn die door AWC werd hersteld.