Hallow ^^

Om gelijk maar met de deur in huis te vallen; mijn buurvrouw heeft een computer met internet.. Ik heb zelf het internet niet verzorgd (ging allemaal viavia..), maar mij werd dus wel gevraagd of ik kon zorgen dat de PC naar boven kon, met bijbehorende internetverbinding.. (mocht het nog niet duidelijk zijn, de PC staat nu beneden, zo dicht mogelijk waar de telefoon uit de muur komt..)

Het vervelende is dus dat het type internet ADSL is, en de gratis simpele modem die mn buurvrouw bij haar internet abbo kreeg een of andere goedkope oezbekistaanse USB modem is.. Telefoonlijn doortrekken naar boven is slechte oplossing (ivm signaalverlies).. De oplossing zou zijn een andere modem, met ethernetaansluiting.. Nouwja, om het dan maar gelijk makkelijk te maken kan er net zo goed een draadloze router met modem neergezet worden.. Goed, plan is mee ingestemd.. Alleen ik heb dus echt geen idee welk type modem ik dan moet nemen..

Ik weet, ADSL === ADSL.. Alleen er zijn (blijkbaar) 2 types ADSL.. PSTN en ISDN.. Welke ik moet hebben?? Ik heb geen idee..

Het gaat om een Speedlinq abbonement, met een huidige Alcatel (geloof ik ) USB modem.. Het internet abbo moet een jaar of 1,5/2 geleden afgsloten zijn.. Enige documentatie over het internet abbo is niet meer te vinden.. Heeft iemand toevallig enig idee welk type modem ik moet hebben?? Of een schatting ofzo..??

Thnx!!
Bel die mensen.
praktisch

Heb alleen een hekel aan de telefoon.. Dus denk stel t hier ff ^^
Speedlinq levert standaard met een copperjet modem. Ik raad je een speedtouch 546 aan voor 'gewoon' ADSL, een speedtouch 716 voor als je er VoIP op wil draaien. Of dd speedtouch 585 mocht je wireless willen gaan.

edit: maar neem hoe dan ook geen copperjet van ze af!
Ik denk toch dat je contact op moet nemen met Speedlinq. Ze bieden namelijk ADSL aan via 3 verschillende aansluitingen. En geloof mij als ik zeg dat de gegevens die je nodig hebt om een PPPoA via KPN in te stellen heel wat anders zijn dan die van een PPPoA verbinding via BBNed.

En die gegevens ga je toch nodig hebben...

Elwin
KPN PPPoA = 8.48
BBned PPPoA = 0.35
BabyXL (speedlinq) = 0.34

maakt niet uit welk modem elwin
Ik zeg niet dat het aan het modem ligt. Maar weet de TS wel welke connectie er is? En dan moet je, iig voor verbindingen met KPN, ook nog gebruikersnaam / wachtwoord hebben. En de TS zegt zelf al:
Enige documentatie over het internet abbo is niet meer te vinden..
Elwin
Telefoonlijn doortrekken naar boven is slechte oplossing (ivm signaalverlies).
Klopt, maar merk je daar ook wat van?

Ik heb in het verleden ook wel eens een lijntje doorgetrokken zonder dat je daar ook maar iets van merkte. Gewoon een prachtige verbinding die net zo snel was als voor de verlenging van de lijn.
jij doet daar nog kokosnoten met een touwtje ertussen frank, dat telt niet
Bedankt voor reacties iedereen.. Over het modem ben ik iig wat wijzer.. het gaat om een Thomson Speedtouch 330.. En als ik het speedtouch diagnostic programma moet geloven gaat het om een POTS verbinding.. Op de ADSL splitter staat ook met vrij groote letters "POTS/ANALOOG" (dat zie ik nu pas, nu zit ik bij mn buurvrouw, drnet zat ik thuis :) ).. Toch maar ff screenie..

Nouwja dát antwoord heb ik dus.. Op de Speedlinq site zag ik ook net formulier om opnieuw internetinformatie aan te vragen, en bij FAQ staan dingen als DNS enzo beschreven, dus configuratie van de nieuwe router/modem moet niet een heel groot probleem zijn..

Ik had dus deze router op het oog.. Analoog dus.. In de aanbieding, binnen het budget enzeau.. Linksys is mij aangeraden door verschillende personen.. Iemand nog op/aanmerkingen?? Aanraders? Afraders? Ben niet zo'n ADSL held.. wat dat betreft ben ik wel bij met mijn goed ondersteunde kabelinternet....

Bedankt!!!!
330?! wow, dies oud :)

Linksys is leuk , maar voor een thuisverbindinkje een beetje too-much

Reageren