Wat vinden jullie van een voorblad, dus een pagina voor de homepagina?
Ik denk dat dit juist best wel slim is, want als mensen dan verder gaan weet je zeker dan ze geintrestseerd zijn? Oke, ik ben het er mee eens dat sommige voorbladen de bezoekers wegjagen. Dit moet er natuurlijk wel uitdagend uitzien, en totaal geen geluid/beweging hebben. (Naar mijn mening). Maar wat vinden jullie: wel of niet?
Op je voorblad zien de mensen gelijk wat van je werk? En verschillende zaken komen gelijk aan het licht o.a:
Logo
Naam
Werk
Dit ziet de bezoeker natuurlijk ook op de website, maar daar valt het minder op. Het valt niet minder op maar..... de bezoeker kan afgeleid worden door bijvoorbeeld tekst of advertentie's? (Dit valt natuurlijk ook op te lossen?).
Is dat zo'n pagina die je in het begin krijgt en dat je later maar 1 link krijgt (vaak middenin) met een tekst als: 'Enter the site' of 'Welkom in mijn wereld'
Zo ja, dan heb ik echt een hekel aan voorbladen (wat is het meervoud van voorblad? voorbladen volgens FF (Fx) woordenboek niet)
Ik verlaat zulke pagina's vaak heel snel :P
En ik ben het totaal eens met Arjan en Barry
[edit]
Ik zeg maar zo: 'Het is beter dat de bezoeker het logo niet ziet, dan dat hij/zij meteen weggaat ;-)'
Maar er zullen vast een hoop mensen dit wat minder erg vinden..
[/edit]
Waarom extra moeten klikken en/of extra moeten wachten? Internetters staan niet bekend om hun geduld, na 1 a 2 seconden klikken ze al weg...
Het is een achtelijk idee dat je een zinloze pagina nodig zou hebben. Wanneer je wat hebt te vertellen, vertel dat dan gewoon. Daar heb je geen loze pagina voor nodig. Kortom intergreren in de home-page.
Echt helemaal nooit doen, ik weiger dit voor klanten te maken. Als ze dit willen hebben, zoeken ze maar iemand anders. Ik heb desondanks nog nooit een opdracht hierdoor verloren.
(je moet er toch niet aan denken om regelmatig van dit soort kansloze zooi op je scherm te hebben...)
Ik vind deze voorbladen voor zover ik ze nu heb gezien behoorlijk irritant. Maar als ik nu naar www.phphulp.nl ga, dan zie ik liever in het midden iets zoals een poll, een algemeen welkomst bericht, een rijtje met RSS feeds, een pagina met 4 grote knoppen voor de onderdelen van de site, dan het nieuws over multiple IE's waar ik zelf persoonlijk dus totaal niks aan heb. (Zelfde geldt overigens voor de andere nieuwsberichten die toch al twee maanden oud zijn.)
Zoals Henk zegt, ze kunnen erg nuttig zijn. Als je een site maakt die uit vijf delen bestaat, met allemaal een apart forum, kun je op de voorpagina bijvoorbeeld algemeen nieuws (over de hele site dus) neerzetten, en vijf rijtjes met de laatst actieve topics. Zo geef je een goed overzicht van de site, en van wat er de laatste paar uur is gebeurd.