Ik ontving vandaag het volgende (schokkende) bericht:

Plaatje v. bericht

De afzender is SunTrust Banks en ze vragen het volgende van je:

- In order to safeguard your account. We require that you confirm your banking details (credit card information and login/password for online banking, if you have)

Is dit niet heel erg ?! Ik ga ervan uit dat er hier en daar tientallen, zoniet honderden mensen gewoon denken dit in te moeten vullen.

SCHANDE!
Ik wens je succes met de strijd er tegen. Jij kunt er weinig tegen doen.
Wat een vage zooi :S.
Mijn reply naar SunTrust resulteert natuurlijk in een 'mail delivery error' en tot mijn grote spijt zit er nog een website achter SunTrust welke eruit ziet als zijnde een of andere website van een bank, met hetzelfde logo als in mijn email is gebruikt...

Wat als deze bank echt is ? Of juist niet ?

Greedyxl, ik weet dat deze strijd door mij niet gewonnen kan worden, maar denk dat ik dit doorstuur naar TROS Radar en eens kijk of hun hier meerdere reacties over gekregen hebben.

Mijn reply naar SunTrust resulteert natuurlijk in een 'mail delivery error' en tot mijn grote spijt zit er nog een website achter SunTrust welke eruit ziet als zijnde een of andere website van een bank, met hetzelfde logo als in mijn email is gebruikt...

Kijk hier eens na: http://www.suntrust.com/alert/index.asp
  • [item]of het komt niet van hun[/item]
    [item]of ze doen net alsof het niet van hun komt[/item]

Ze weten het wel duss.

En kijk eens wat er onder aan de mail staat over het e-mailadres.

ik weet dat deze strijd door mij niet gewonnen kan worden, maar denk dat ik dit doorstuur naar TROS Radar en eens kijk of hun hier meerdere reacties over gekregen hebben.

Hoe je niet te doen, Tros Radar inschakelen, denk ik. De email fraudes zij bekent. Ook jou mail zie deze link: http://www.suntrust.com/alert/fraud1.html
Ik heb me niet heel erg in de website verdiept, maar die is dus echt van een bank en die waarschuwen hun klanten voor deze 'valse' email ?

Zoals de door Greedyxl genoemde link doet vermoeden.
Of ze zeggen dat ze er niet achter zitten maar zitten er stiekem ;-) wel achter om hun bedrijf bekender te maken, en hun reputatie hoog te krijgen ;-). Dan is het een hele slimme truuk...

Jelmer
Hmm Dat denk ik ook erick, het is vaker gebeurt dat zulke e-mail worden verstuurd door mensen.
Wat ze doen is de from veld vullen met een e-mail van het bedrijf, en de reply word verstuurd naar een ander e-mail.

Reageren