oké maar hou wel in gedachte dat de muziek niet automatisch aan zal gaan,
aleen als je erop klikt.
?
Onbekende gebruiker
31-08-2007 22:26
En denk je dan dat veel mensen erop zouden klikken. Als je muziek wilt voorschotelen aan mensen moet je ze duidelijk laten kiezen in het begin anders zou 90% nog geen eens doorhebben dat ze muziek op je website kunnen vinden.
als ik een duidelijk icoontje maak, dan zien mensen dat wel en bovendien, de website is grotendeels bedoeld voor mensen die ik via kennisen en vrienden heb leren kennen en die een website willen, ik wil maar zeggen, desnoods zeg ik dat er ook muziek op staat. En trouwens als alleen al 5% van de bezoekers het beluisteren en leuk vinden is het de moeite waard.
?
Onbekende gebruiker
31-08-2007 23:58
Je zit ook nog met het technische vraag stuk; hoe zorg ik ervoor dat de muziek niet stopt bij een andere pagina.
Twee simpele mogelijkheden;
1) player in popup
2) content laden via XMLHTTPRequest (Ajax)
Veel opmerkingen hebben anderen al gegeven. Ik zal er eentje bij geven.
Wat ik zelf absoluut niet zal doen, is het menu opbouwen uit afbeeldingen. In de header heb je onder alle tekst al schaduwen en ook in het menu. Bij een logo vind ik dat al niet echt mooi, maar bij een menu helemaal niet. Maak gewoon een mooie duidelijke tekstuele menu, waar je ook kan zien op welke pagina je je bevindt.
Je site kan hierdoor ( en door meerdere andere dingen) een stuk google-vriendelijker worden.
15GB dataverkeer per maand (even snel als Lukosite.nl)
Wat heeft de hoeveel dataverkeer met de snelheid te maken? Helemaal niets.
Verder is het voor een klant niet belangrijk om te weten wat Lukosite.nl mag verbruiken, het gaat erom wat de klant nodig heeft. Wanneer dat 1GB is, is 15GB veel te veel. En dus betaalt de klant teveel...
Een CMS komt er in elk geval in, aangezien wij niet de tijd hebben om elke dag de teksten op de website aan te passen.
Dat klinkt nogal negatief. Je kunt ook stellen dat de klant de vrijheid heeft om zijn eigen content te onderhouden. Meer gebruikersgemak! Dat klinkt mij een stuk positiever in de oren.
een erg speciaal script of systeem
Dat bestaat niet, wat voor de 1 speciaal is, is voor de ander de gewoonste zaak van de wereld. Doe hier dan ook geen uitspraken over. Dat geldt ook voor complexiteit, dat zegt iets over jouw kunsten/ervaring en niets over de opdracht.