Pffff, moet even mijn gal spuwen! Mijn arme laptop is al ruim 5 uur bezig om 1GB aan data door een 35 KB/sec lijntje te proppen. En het gaat nog wel een uur of 3 duren voordat hij klaar is. Dat is geen pretje op de vrijdagmiddag!

En met zo'n verstopte lijn valt er verder ook vrij weinig meer te doen, zelfs een emailtje wil nauwelijks de deur uit. Pak er maar een biertje bij, je moet toch wat. Ja toch?

Maar hoe zit het met jullie lijntjes? Wil dat nog beetje uploaden?
Download
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar Gegevens opgeslagen ? 508.5 KByte/sec
(=4068 kbps)
Upload
Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen Klaar Gegevens opgeslagen ? 102.1 KByte/sec
(=817 kbps)
Elwin schreef op 01.09.2007 09:38
[quote='Stefan van Iwaarden schreef op 01.09.2007 01:58']simpel (basic) Planet
En meer valt er ook niet over Planet te zeggen... :S Wat een K*T provider.. :)
Elwin[/quote]

Ik weet niet waarom jij dat vindt, maar ik heb nooit problemen gehad met Planet, tot enkele jaren terug altijd bij Zeelandnet gezeten, maar die lag er (in ieder geval toen) minimaal 1 keer per week uit, dat raak je behoorlijk snel beu.

Planet echter heb ik nu al jaren, en nog nooit, echt nooit, downtime gehad, tenminste, niet dat ik gemerkt heb, en zit toch aardig wat uren per dag op internet.
Een van de redenen om naar Planet over te gaan was dat ze geen datalimiet hadden wat wel zo prettig is als je zo'n 5 Gb per dag aan verkeer hebt (alleen mijn pc, de andere pc's nog niet meegeteld)
Een data limiet? We leven toch niet in belgië?! Ik heb alleen een datalimiet op nieuwsgroepen... maar die is nu verhoogd van 75 naar 100GB^^ en ik download toch niet zoveel via nieuwsgroepen met deze computer:-) Voorderest heb ik op gewoon internetten geen datalimiet:-)

Multikabel ligt er ook bijna nooit uit en zowel dan kondigen ze dat van te voren aan op de website of als het onverwachts is ook achteraf nog.
100GB datalimiet op nieuws groepen? Daar had ik de laatste maand niet genoeg aan gehad, heb namelijk zo'n 300GB gedownload xD

Overigens is mijn upstream ook prima in orde met 120KByte/s.
Stefan van Iwaarden schreef op 01.09.2007 12:34
Ik weet niet waarom jij dat vindt,...
Tsjah, waar moet ik beginnen?

- Dure abo's voor veel te weinig service. Mede veroorzaakt door het feit dat je via KPN verbinding moet maken. Bijvoorbeeld een 6 Mb/s / 768 Kb/s verbinding bij Planet voor € 54,95 p/maand tegen een 10/1Mb/s verbinding bij Concepts ICT voor € 29,75.

- Geen mogelijkheid om een uitgaande SMTP-server van een ander dan Planet/WXS te gebruiken. Maar er vervolgens niet voor zorgen dat hun eigen servers uit de spamlijsten blijven. Als ik vanaf kantoor naar huis mailde kreeg ik een melding, als ik naar mijn vader op zijn werk een e-mail stuurde kwam het niet eens aan.

- De verplichting om inkomende SMTP via een relay van Planet zelf te laten open.

- Hele instabiele lijn. Ik werk drie dagen per week op kantoor waar we Planet hadden, gemiddeld een keer per week (voorzichtige schatting) lag de lijn er uit. De rest van de tijd was het vergelijkbaar met de verbinding van pgFrank.

- Verschillende minder goede ervaringen met de helpdesk.

Nee... geef mij maar geen Planet, of sowieso iets bij KPN voor die prijzen... :) BBNed will just do fine.

[Edit: Linkfix]
Kabel: upc al sinds 1999. (a2000, chello)

Download
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar  929.6 KByte/sec
                (=7437 kbps) 
 Upload
Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen Klaar  113.9 KByte/sec
                (=911 kbps) 
 Connection
Veelvuldig maken van een connectie naar een server in Nederland. Klaar  1813.0 Conn/min 
 Ping test Nederland
Uitvoeren van een aantal grote pings vanuit Nederland naar uw computer (N.B. Uw evt. firewall moet deze pings dus wel accepteren! De test is ook niet mogelijk als u via een proxy server de site gebruikt) Klaar  24.0 ms 

edit: met ie gedaan :D

Wat me opvalt is dat ie meer dan het dubbele aantal connecties maakt dan ff.
Mja ik ben een Belg en wij zijn bij Telenet:
-download: snel
-upload: vreselijk traag wegens begrezingen van telenet
-datalimiet van 12 GB per maand (waarbij surfen tijdens de nachturen voor de helft meeteld) dusja zwaar downloaden is niet aan ons besteed :(
Wat is het fijn om een belg te zijn...
Kalle schreef op 01.09.2007 16:11
Wat is het fijn om een belg te zijn...
Die kennen dan ook geen gebrek aan overheerlijk bier! En Belgisch bier is hier nauwelijks te verkrijgen.... :(
Nog 1 tot 2 maandjes wachten en dan... 35mb/seconde upload en download. Het glasvezel is net aangelegd.

Reageren