Pffff, moet even mijn gal spuwen! Mijn arme laptop is al ruim 5 uur bezig om 1GB aan data door een 35 KB/sec lijntje te proppen. En het gaat nog wel een uur of 3 duren voordat hij klaar is. Dat is geen pretje op de vrijdagmiddag!
En met zo'n verstopte lijn valt er verder ook vrij weinig meer te doen, zelfs een emailtje wil nauwelijks de deur uit. Pak er maar een biertje bij, je moet toch wat. Ja toch?
Maar hoe zit het met jullie lijntjes? Wil dat nog beetje uploaden?
Nog 1 tot 2 maandjes wachten en dan... 35mb/seconde upload en download. Het glasvezel is net aangelegd.
Op zich is dat een interessant project van ze, ben de naam even kwijt, maar dat wisselt volgens mij nog steeds gezien er steeds nieuwe investeerders komen, project wordt niet echt door één bedrijf gefinancierd.
In mijn wijk komt het voorlopig nog niet, maar ik kijk ook eerst even de kat uit de boom gezien het allemaal nog in een groei fase zit en ze kunnen misschien ten onder gaan door te weinig draagkracht.
Ik kan niet internetten, alles is de laatste tijd ultra traag.. Als ik download met torrents dan gaat dat max. met 3 kb/s, niet meer. Altijd bij alle torrents min. 150 kb/s upload. Dan ligt internet er helemaal uit (het is zo traag).
Ik heb KPN Planet InternetPlusBellen. 50 (of 60) euro per maand. Nooit downtime. Als ik naar het VWO kan ga ik bij m'n vader zeuren om dat abbo van 80 euro per maand..
EDIT: en als ik naar het VWO ga krijg ik dus een ultra pc al.. Maar dan wil ik deze pc als home server gebruiken.. Kleine noodstroomvoorziening er bij.. Maar ik denk dan dat internet echt dood gaat..
EDIT2: Ik zou zo graag hier glasvezel willen.. Maar ik denk dat de gemeente alleen voor mij de staat niet gaat openbreken..
@Denny De Glas beheerder is Y-3net en de dienst is van Concepts-ICT (www.supersneldeventer.nl)
Dat kat uit de boom kijken hadden wij (m'n ouders en ik) eerst ook, maar een aantal mensen uit de buurt, die het al een aantal jaar hadden (zelfde provider) die hadden er geen problemen mee. en je hebt gelijk dat het nog in de groei fase is. Maar, op een gegeven moment moet je toch de knop doorhakken, of je blijft zoals nu of je gaat voor het andere (voordeliger) pakket.
Heel Deventer krijgt glasvezel, de aansluiting tot aan de meterkast is gratis, behalve als je het later doet dan de door hun geprikte datum, dan kost het iets van 300,- euries.
Het zit zo:
Y-3net gaat naar een gemeente met het voorstel om een glasvezel netwerk aan te leggen.
Dan word het onder straat aangelegd en monteren ze het af tot je meterkast. Je kan dan gewone en abonnement nemen. Ze maken allemaal acties enzo. Of jouw gemeente het ook doet, zou ik niet weten. Ga het je gemeente vragen of kijk ff op y-3net.nl
Ja op zich is het al een tijdje aanwezig, de test fase was goed verlopen en ze willen dat nu gaan uitbreiden, meende dat ze nu nog het tv signaal analoog deden en dat dit volgend jaar ook digitaal werd.
Maar op zich heb je groot gelijk om over te stappen, de verleende services zijn in verhouding goedkoper dan met @home, en ook ik zal met der tijd overstappen naar deze glasvezel alhoewel ik ook hoop dat @home merkt dat deze klanten verliest en mogelijk de prijs omlaag schroeft.
Ik ben namelijk tevreden met mijn huidige verbinding, wat ik download gaat op zich snel genoeg, ik heb geen slechte ervaring met @home (al kan ik genoeg andere verhalen vertellen van mensen om me heen).
Digitale televisie heb ik niet nodig, laat ik het zo zeggen dat ik een schotel heb gericht op Astra 1, 2 en hotbird en ik kan iets meer ontvangen dan voor sommigen wenselijk zou zijn waardoor de digitale aanbod mij al niet zo intereseert van wie dan ook.
Maar ik moet er wel bij zeggen, zodra ik geïnformeerd wordt dat ik aan deze digitale verbinding een eigen server kan hangen om mijn webhosting diensten in eigen beheer te kunnen nemen dat dit wel ERG interessant zou zijn.
[quote='pgFrank schreef op 01.09.2007 17:15'][quote=...
Die kennen dan ook geen gebrek aan overheerlijk bier! En Belgisch bier is hier nauwelijks te verkrijgen.... :([/quote]
Die 0,75 liter flessen Brahma deden het ook goed anders toen wij in Brazilie waren :)[/quote]
Klopt, dat glijdt ook prima naar binnen. Maar zo af en toe een Leffe Blond (ja, ik hou ook van blond...) of een Palm, dat is ook niet verkeerd!