Hallo allemaal,
Ik weet het, er zijn al vele van dit soort topics geweest, maar toch,
Ik ben nu op zoek naar een laptop die niet veel duurder mag zijn als 1000 euro.
Ik wil hem voor de volgende doeleinden gebruiken:
- Huiswerk (k doe een managment opleiding dus alleen tekstverwerken)
- Presentaties (powerpoint, korte filmpjes)
- Websites maken (php, photoshop)
- Internetten :P
heeft iemand hiervoor nog aanbevelingen of iets dergelijks??
het moet dus eigenlijk gewoon een goede betrouwbare computer wezen, die niet zomaar uitvalt of vastloopt,
MVG nico
Voor betrouwbaarheid moet je bij HP, Toshiba of ASUS zijn. Vergeet merken als Acer die heel goedkoop lijken, want het is een feit dat deze laptops ook het meest weer terug moeten voor reparatie.
Ikzelf heb een ASUS en ben méér dan tevreden. Ik kan eigenlijk niets verzinnen dat me niet zint.
Grote vraag die je moet stellen; "Wil ik hier ook eventueel games op spelen?", want als dat zo is lever je dik in op je prestaties voor een matige videokaart die dan wel die graphics aankan.
Persoonlijk zeg ik dat je voor werken een laptop neemt, voor gamen een desktop. Ik zou dus gaan kijken naar een laptop met sowieso een dual core met 64 bit. Bij Intel heet dit "Core 2 duo" ip "Core duo". Daarnaast is ook schijfruimte handig, maar laat je niet verleiden. Een externe hardeschijf van 500 GB zit momenteel al onder de honderd euro dus heel veel schijfruimte kun je beter buiten als in je laptop nemen.
Dan geheugen, aangezien we toch richting Windows Vista gaan (helaas), moet je denken aan minimaal een GB aan geheugen, liefst meer.
Verder zou ik de mediamarkt krant eens in de gaten houden, die hebben soms laptops tegen echt mooie prijzen. En als je hem koopt, vergeet dan niet dat je hier zo een gratis muis oid bij kan versieren als je een beetje kunt onderhandelen. De marges op laptops zijn niet zo hoog, maar die op randapparatuur wel, maak er gebruik van!
- Huiswerk (k doe een managment opleiding dus alleen tekstverwerken)
- Presentaties (powerpoint, korte filmpjes)
- Websites maken (php, photoshop)
- Internetten :P
Mijn idee:
Apple MacBook.
Die kost een 1100 euro en is uiterst geschikt voor dit soort zaken. De presentatiekunsten zijn dankzij Frontrow (afstandsbediening wordt meegeleverd) zeer indrukwekkend, ik gooi er altijd hoge ogen mee. Photoshop is zo'n beetje uitgevonden op de Mac, dat zit dus ook wel goed.
Verder is het gewoon een fijne machine, mijn vriendin heeft een Macbook Black en die bevalt uitstekend. Het was haar eerste Mac, maar heeft daar geen klachten over. Bevalt haar een stuk beter dan de Dell die ze had, dat was haar een blok aan het been.
Edit: Mocht een kennis/vriend/familielid binnenkort nog naar de VS gaan, laat hem/haar dan daar even een laptop kopen. Dat scheelt een enorme bak geld! De garantie is wel iets anders geregeld, maar ik heb daar goede ervaringen mee. Had problemen met de oplader van m'n MacBook Pro die ik in NL had gekocht. Ben hier in Rio de Apple-store binnengestapt en na 2 dagen had ik een nieuwe oplader in huis. Inclusief nieuwe accu, daar hadden ze net een retouractie voor opgezet, met dank aan Sony ;)
word die afstandsbediening bij alle macbooks geleverd??
K ga binnenkort ook even kijken in de apple store in leeuwarden, maar heb nog niet echt veel tijd,
k denk ook al een tijd aan een macbook k vind ze alleen zo duur :P
maar k denk daarentegen wel dat je dan wel gewoon waar voor je geld hebt,
Voor betrouwbaarheid moet je bij HP, Toshiba of ASUS zijn. Vergeet merken als Acer die heel goedkoop lijken, want het is een feit dat deze laptops ook het meest weer terug moeten voor reparatie.
kuch BULLSHIT kuch
Acer heeft prima service (die ik ook tijdens stage heb moeten testen) en mijn Acer laptop gaat prima mee, nog geen enkel probleem hier.
Verder, ja je kan inderdaad gaan denken in Core Duo, en hiervoor raad ik je toch Acer, Dell of Asus aan. andere merken ben ik zelf niet zo fan van, HP is vooral ERG duur, ik zou eens gaan kijken in de Acer Aspire serie ergens rond de 5000 die zijn wel goed qua prijs en kwaliteit. Of kijk naar de Dell Inspiron XPS M1330, die heeft prima specs voor 950 euro.
succes met de keuze
--
edit: Hoe kon ik het vergeten, koop gewoon een Macbook
--
?
Onbekende gebruiker
01-09-2007 17:57
Als geld dus niet zo probleem is wat dacht je van een IBM Lenovo? een mooie Tablet ofzo?
Kijk een echte Apple fan roept natuurlijk een Apple maar ik ben geen Apple fan dus zeg ik Absoluut geen Apple.
Een Dell is ook een best systeempje. Iets waar ik hele slechte ervaringen mee heb is Samsung. Bij deze Samsung viel het scherm er na een paar weken zo wat af. Acer's zijn in mijn ogen best goed maar ontbreken het nog een beetje qua stevigheid.
IBM/Lenovo, Toshiba, Dell en HP zijn gewoon goede dingen. Van mij krijg je ook het advies om vooral geen Vista te nemen.