Hallo allemaal,
Ik weet het, er zijn al vele van dit soort topics geweest, maar toch,
Ik ben nu op zoek naar een laptop die niet veel duurder mag zijn als 1000 euro.
Ik wil hem voor de volgende doeleinden gebruiken:
- Huiswerk (k doe een managment opleiding dus alleen tekstverwerken)
- Presentaties (powerpoint, korte filmpjes)
- Websites maken (php, photoshop)
- Internetten :P
heeft iemand hiervoor nog aanbevelingen of iets dergelijks??
het moet dus eigenlijk gewoon een goede betrouwbare computer wezen, die niet zomaar uitvalt of vastloopt,
MVG nico
Hou er ook rekening mee dat bij de goedkope merken de aangegeven standby tijd absoluut niet klopt... Zeggen ze 4 uur hou dan maar rekening met maximaal 3 kwartier. Bij de duurdere laptops gaan de batterijen meestal wel echt lang mee!!!
Dus wil je veel snoerloos werken... Ga dan niet voor goedkoop!
Acer heeft prima service (die ik ook tijdens stage heb moeten testen) en mijn Acer laptop gaat prima mee, nog geen enkel probleem hier.
Verder, ja je kan inderdaad gaan denken in Core Duo, en hiervoor raad ik je toch Acer, Dell of Asus aan. andere merken ben ik zelf niet zo fan van, HP is vooral ERG duur, ik zou eens gaan kijken in de Acer Aspire serie ergens rond de 5000 die zijn wel goed qua prijs en kwaliteit. Of kijk naar de Dell Inspiron XPS M1330, die heeft prima specs voor 950 euro.
succes met de keuze
--
edit: Hoe kon ik het vergeten, koop gewoon een Macbook
--
Het is maar aan wie je het vraagt.
Bij mij op de opleiding waren er 2 die elke een Acer hadden en hem een paar maanden kwijt zijn geweest om dat die gerepareerd moest worden. En bij 1 van de 2 mocht die naar aankomst meteen weer weg omdat het niet goed gerepareerd was.
Zelf heb ik nu een Toshiba en daar ben ik prima over te spreken.
Apple je houdt ervan of niet, en ik vind het geheel niks dus zal het ook niet aanraden.
(Het beedlscherm van de macbook van mijn zusje was kapot nadat die binnen Apple meerdere keren heen en weer gestuurd was kwamen er ineens krassen op voor. Dat inclusief het verdere tegenspreken binnen Apple was voor ons een reden om de koop terug te draaien. Dat is vorige week eindelijk afgerond omdat ze toch liever niet voor de rechter wilde. (Het duurde pas een jaar))
Dat is vorige week eindelijk afgerond omdat ze toch liever niet voor de rechter wilde.
Laat ik Apple/geen-Apple even buiten beschouwing, dit heeft niks met de rechtbank te maken, dat gaat je nooit lukken. Een rechtbank heeft wel wat beters te doen. Onenigheid tussen koper en verkoper (fabrikant heeft daar niks mee te maken, tenzij hij ook de verkoper is) wordt door de ombudsman afgehandeld.
En voor 1 klantje gaat een grote verkoper zijn naam niet te grabbel gooien. De koop ongedaan maken of een laptopje weggeven is vele malen goedkoper. Reken voor de klantenservice eens 50 euro per uur (en da's weinig), 20 uur gezeik is duurder dan een nieuwe laptop.
Ps. Beeldschermen van alle laptops gaan kapot, dat is geen Apple-probleem. Er zijn tenslotte maar een paar fabrikanten op deze wereld die dit soort (uitstekende) schermen maken...
Zeker nogal een hoop verschillende meningen hier. Mijn ervarig is dat Acer heel erg bespaard op de behuizing van de laptop. Deze zijn zoals eerder genoemd niet zo stevig als die van IBM, HP, Toshiba of ASUS. Dus dit is misschien niet zo verstandig als je van plan bent er veel mee te reizen.
Toch moet ik zeggen dat ik ook problemen heb gehad met een HP (Het geheugen stuk, beide modules), een Toshiba van de buurjongen (Accu leeg na een halfuur), een ASUS van een kammeraad van mij (Dat ding had nooit op deze aardbodem mogen verschijnen).
Overal zijn wel problemen mee, gelukkig is het nu een stuk beter dan vroeger. Ik heb zelf ontzettend goede ervaringen met ASUS, en weet ook zeker dat ik volgende keer weer ASUS neem. (Heb hem nu een jaar).
Toch moet ik zeggen dat een Macbook ook een leuk alternatief is. Ik heb er zelf nooit op mogen werken maar het straalt wel een zekere 'professionele status' uit, maar da's mijn mening.
k weet dus zowieso al dat het een windows XP (of mac) gaat worden,
maar moet je dat speciaal aanvragen als je de laptop besteld??
want de meeste laptops die k zie worden met vista geleverd,,
heeft iemand hier ervaring mee??