Hallo,

Even een zondag-avond-topic. Het gaat over de volgende vraag: Wie (of welk land, bedrijf o.e.d) heeft het internet 'gemaakt'? (A.u.b. niet opzoeken, gewoon zeggen wat je eerste ingeving is.)

Groeten,
Jonathan
Het is oorspronkelijk voor het Amerikaanse leger bedacht, later door de Amerikaanse universiteiten ontwikkeld.
Mijn opa
Je moeder
President Bush
De overheid
Bill Gates
Iemand die snel virussen over "iets" wilde versturen

Ik heb geen idee. :S
Het is maar hoe je het ziet. Winkels hebben het ook vrij groot gemaakt en laten we onze heel grote vriend IBM niet vergeten.

Edit: Uiteindelijk blijven wij als developers de makers van het world wide web ;)
Oké, maar de oorspronkelijke bedenkers.
PHPerik schreef op 16.09.2007 19:12
Edit: Uiteindelijk blijven wij als developers de makers van het world wide web ;)

Diep, heel diep. Maarja, eigenlijk verfraaien we het alleen maar, toch?

Ik bedoel, wij zijn niet de grondleggers, omdat wij niet kunnen kloten met glasvezel draadjes (nja, soort van) en we hebben ook niet een eigen provider thuis (behalve hun pappie die NET toevallig eigenaar is van een internet provider). We verfraaien het alleen maar met onze (kneusjes) websites en/of webapplicaties.
wikipedia zegt dit:

Veel mensen denken dat het web is uitgevonden door Amerika of het Amerikaanse leger, maar dat is niet zo. De uitvinding van het wereldwijde web wordt toegeschreven aan de Engelsman Tim Berners-Lee en de Belg Robert Cailliau als een methode voor wetenschappers van het CERN (waar ze beiden werkten) makkelijk met elkaar te kunnen laten communiceren.

---
(A.u.b. niet opzoeken, gewoon zeggen wat je eerste ingeving is.)

Wat?

edit:
altijd bronvermelding plaatsen hej..
http://nl.wikipedia.org/wiki/Www
@Kalle: Verneuk het maar lekker weer :P

Dus, CERN heeft het wereldwijde web gemaakt.

Einde topic. Over & (met medewerking van Kalle) uit.
Jonathan schreef op 16.09.2007 19:21
@Kalle: Verneuk het maar lekker weer :P

Dus, CERN heeft het wereldwijde web gemaakt.

Einde topic. Over & (met medewerking van Kalle) uit.

Wat zeik je nu weer. Jij vraagt wat, Kalle antwoordt.. No big deal..
^Weird

Reageren