Hallo,

Ik heb een probleempje: Bij de computer(laptop) komt geen geluid meer uit de (ingebouwde)speakers.
Het vreemde is dat als ik een koptelefoon inplug er wel geluid uit de koptelefoon komt.
Ik ben aan het zoeken naar hoe ik het kan oplossen.
Maar weet iemand waar het probleem in kan zitten?

Bij voorbaat dank.

BTW er staat niets op gedempt en al het volume staat vol aan.
Knopje van geluid al uit en aangezet ?

Kijk eens in de instellingen of de juiste boxen aangesloten zijn..
laptop meestal FN -> (>> of FN-> (<< (luider stiller)

Verder kan er een intern probleem zijn met je boxen dat bv de speakers kapot zijn

MVG

Geluid harder en zachter gezet al opnieuw opgestart(met FN F11 en FN F12).
Alle dingen in het menu Geluiden en audioapparaten al op speakers gezet en alle volumes naar maximaal gezet.

Ik zie nu ook pas dat als je de koptelefoon eruittrekt er een rood lampje brand in de poort voor de koptelefoon. (dit is mij nog nooit eerder opgevallen, dus ik denk niet dat het altijd zo was).
Dan zal het misschien met de interne speakers te maken hebben dat ze vervangen moeten worden ...
Wat voor laptop heb je Aron? Bij mij zie je daaro ok wel een rood lampje, maar het werkt wel prima (de boxjes ook)
Ik ben een Asus laptop.

Er staat op: "Asus Revolutionary notbook series".

Verder kan ik niets vinden van een naam ofzo.

Het zou trouwens best kunnen dat het lampje altijd al gebrand heeft, maar dat het me nu (toevallig) opvalt.
Hoe groot is je beeldscherm en wat zijn de specificaties (kunnen we eens gaan kijken welk type je hebt)
Monitor is denk ik 17 inch
Proccesor: AMD Turion 64(x2)
991 MB RAM
1,6 GHZ
Videokaart: Geforce Go 6100
Geluid: Realtek

Als je meer info nodig bent dan moet je het maar even melden.
Heb je al in Windows gekeken wat de instellingen zijn? Ik neem aan dat je Windows gebruikt, daarin kun je aangeven wat de voorkeur heeft: speakers of koptelefoon.

Heb er ooit ook eens uren naar lopen zoeken...
Nou ik heb wel een beetje zitten kloten bij configuratiescherm/geluiden en audioapparaten.

Maar daar heb ik eigenlijk niks gezien over voorkeur tussen speakers of koptelefoon.
Dus waar kan ik dat vinden?
Misschien dat er ergens een functie toets op je laptop zit die de boxen uitzet?

Dit lijkt mij het meest logische...

edit:

Heb je de laptop misschien schoon gemaakt.

Reageren