Ik heb een probleempje: Bij de computer(laptop) komt geen geluid meer uit de (ingebouwde)speakers.
Het vreemde is dat als ik een koptelefoon inplug er wel geluid uit de koptelefoon komt.
Ik ben aan het zoeken naar hoe ik het kan oplossen.
Maar weet iemand waar het probleem in kan zitten?
Bij voorbaat dank.
BTW er staat niets op gedempt en al het volume staat vol aan.
Rechtermuisknop op taakbalk ( stukje waar je uur enz staat ) . Vervolgens eigenschappen en dan kan je een vinkje zetten volume weergeven of zo iets . Dan Toepassen en oke.
Je zal zien dat er een luidspreker in het vak is bij gekomen. daar klik je 1x op en dan kan het zijn dat hij gedempt staat !
Ik heb dat van pgfrank nog niet geprobeerd omdat ik niet weet waar ik dat kan vinden, ik heb wel iets gevonden wat daar een beetje op leek, maar ik weet niet of dat ook daadwerkelijk was wat hij bedoelde.
Ik zat bij het volgende:
Configuratiescherm -> Geluiden en audioapparaten -> (onder luidsprekerinstellingen) Geavanceerd -> en dan staat luidsprekeropstelling op "stereoluidsprekers in laptop"
Ik weet niet of dit was wat pgfrank bedoelde, dus dat wil ik nog even weten.
Ik bedacht me zonet: is er niet gewoon een manier om alle geluid instellingen terug naar default te zetten?
Dit is btw een bekend probleem onder laptops. Een vervelend euvel dat zich te pas en te onpas (natuurlijk altijd te onpas) voordoet.
Mijn ervaring hiermee is dat het 'ineens' niet meer werkt, uiteraard nĂ¡ het gebruik van koptelefoons; vervolgens probeer en kloot je een slag in de rondte; je geeft het op; en *poof* - ineens werkt het weer.
Fijn advies, I know, maar 'als het goed is' zou het zichzelf moeten oplossen.
Gewoon ff kutten met rebooten en de audiojack vrijlaten en you should be good to go.
Tjah, ik zou toch eens naar de drivers kijken. Download vanaf deze site eens: Everest Home edition (staat keurig in het rijtje)
Deze geeft je informatie over je systeem, en geeft ook aan van welk merk/type je geluidsaansturing is + (meestal) een link naar de site van de bouwer, waar je in principe ook altijd de drivers kan vinden.
Je zou ook eens kunnen googlen naar Advanced Windowscare, die wil dit soort "vage" problemen nog wel eens oplossen.