Dit weekend gaan we een nieuwe Dell bestelen..
Wij weten wel dat we hem moeten samenstellen maar ik zou toch nog mischien wat advies kunnen gebruiken..
Vereiste :
- Gewone gebruiker
- Windows Xp of Vista (Ben niet zeker van )
- Alle windows paketten -> word , office , powerpoint ...
- Moet zwaardere programma's kunnen draaien als Norton , micorsoft outlook express
- Gewone services zoals MSN , Internet , (standaard vooral)
Game-Mode :
Omdat ik zelf nogal veel games speel een redelijke sterke grafische kaart..
Zelf gaan we waarschijnlijk voor een 17" scherm.
De Prijs. :
€1000 - €1500 (max !! )
Verdere vereisten zullen we nog wel uitzoeken.. Maar mocht je idee'n hebben voor eventuele Paketten om erin te steken zoals gespecifeerde grafische kaart , Geluids kaart .. (enzo..)
Mag je het altijd zeggen
Maar het moet wel een DELL blijven niks anders ..!
De standaard 256 MB nVidia™ GeForce 8600GT grafische kaart is een prima dingetje.
Je kan voor die maximale genoemde prijs zelfs gaan voor 4 gyg Ram
Een Athlon™ 64 X2 Dual Core Processor 5600+ processor is echt prima
Je hebt nog keuze of je een DVD speler + brander (los van elkaar) wilt hebben -> Wil je veel films branden, is dat wel een must, want je kan rechtstreeks kopiëren.
De standaard audio optie is ook prima (luidsprekers moet je kijken wat je wil)
17": 1.280 x 1.024 pixels, 0.264mm (Pixel pitch)
22" breedbeeld: 1.680 x 1.050 pixels, 0,282 mm (Pixel pitch)
De hoogte maakt nauwelijks verschil, maar in de breedte win je 400 pixels. Dat is dus zo'n 33% extra ruimte. Daarnaast zijn de pixels een fractie groter, dat maakt het lezen weer wat makelijker en dus het werken minder vermoeiend voor de ogen. Ik zou het wel weten!
Maar mijn vader heeft hier niet echt een Hoor aan,,
Hij heeft een keuze gemaakt (niet besteld).
Dell Inspirion 530 DT. Ik vind de de box van de pc wel te klein maarjah hij komt tenslotte wel op mijn kamer .
Hij heeft er ook nog een standaard grafishe kaart laten bij steken. Ik laat hem straks dit topic even lezen mss kan ik hem nog op gedacte brengen..
- Geen vista, zonde van je resources en op mijn werk worden ze er helemaal gek van. Ik heb XP geinstalleerd en een week later werden er 10 XP licenties bijgekocht.
- Geen norton, zonde van je resources (ongelovelijk wat een baggerprogramma) en hij detecteerd virussen gewoon slecht of niet, en als hij iets detecteerd is hij meestal te laat. Vroeger was het een prachtig programma maar tegenwoordig...
Je bent student? Voor een paar euro heb je een goed setje software, ik was toen 50 euro kwijt voor Windows XP pro, Office XP en een mcAfee.
Verder, bestel zo min mogelijk bij Dell, haal de losse onderdelen (videokaart/geheugen) gewoon op het internet. Ze vragen enorme bedragen voor upgrades (soms 2x zoveel of meer), terwijl je beter spul kunt krijgen voor veel minder.
Arjan ..Geld maakt niet veel uit het moet gewoon 1 bedrag blijven PC is voor 4 man nu hebben we er 2 dus het maakt niet zoveel uit
Mebus jaja zeker wil ik een breedbeeld
MVG
?
Onbekende gebruiker
21-09-2007 22:36
Idd geen vista, werkt onhandig en vreet resources.
Norton zuigt, McAfee zuigt nu bijna even hard; Tip je: AVG.
Probeer niet te bezuinigen op je RAM, daar krijg je later spijt van.