Hey,,

Dit weekend gaan we een nieuwe Dell bestelen..
Wij weten wel dat we hem moeten samenstellen maar ik zou toch nog mischien wat advies kunnen gebruiken..

Vereiste :
- Gewone gebruiker
- Windows Xp of Vista (Ben niet zeker van )
- Alle windows paketten -> word , office , powerpoint ...
- Moet zwaardere programma's kunnen draaien als Norton , micorsoft outlook express
- Gewone services zoals MSN , Internet , (standaard vooral)

Game-Mode :
Omdat ik zelf nogal veel games speel een redelijke sterke grafische kaart..

Zelf gaan we waarschijnlijk voor een 17" scherm.

De Prijs. :

€1000 - €1500 (max !! )

Verdere vereisten zullen we nog wel uitzoeken.. Maar mocht je idee'n hebben voor eventuele Paketten om erin te steken zoals gespecifeerde grafische kaart , Geluids kaart .. (enzo..)
Mag je het altijd zeggen

Maar het moet wel een DELL blijven niks anders ..!

Dank u bij voorbaat

MVG
wouter
Ik zal het zeggen dat jullie vista afraden maar bijna alles is stadaard meegelevert
Arjan Kapteijn schreef op 21.09.2007 21:26

Je bent student? Voor een paar euro heb je een goed setje software, ik was toen 50 euro kwijt voor Windows XP pro, Office XP en een mcAfee.

Waar dat zo?
Dat wil ik ook :)
Slim
Surfspot
Warom een hell pc? :(

Altijd probleemen met die dingen na +/- 2.5 jaar. Neem ook geen norton en al die voorgeinstaleerde shit. Koop gewoon een computerwinkel pc, of maak er zelf een. (Nee dit is echt niet moelijk!)

Groetjes, Robin.
En als je dell belt kan je zelf zonder OS krijgen volgens mij. En neem geen norton neem bijv AVG is een stuk beter
Of nod32, vindt ik echt super goed werken. Beetje streng meschien. 40 eurotjes.
AVG werkt ook echt prima :) Is veel goedkoper, en is lang niet zo killing als Norton. Nod32 is me te streng, ik denk dat AVG voor "normaalgebruikers" een betere oplossing is. (je krijgt iets minder meldingen)

De keuze tussen Vista en XP valt nog steeds op XP. Draait gewoon lekkerder. Voor wat betreft Office -> Als je die nog hebben moet, openoffice.org gratis, maar goed alternatief.
In onze school is AVG en ik vind het echt slecht

Ieders keer als de pc opstart dan staat hij daar alweer met een update ..

Openoffice gaat er ook nog op voor school maar ik denk dat mijn vader nu de vista heeft genomen..
De papieren liggen hier. Maar ik zei om een quadcore of Geforce kaart te nemen maar die heeft hij niet willen nemen :(

MVG
je kunt dan veel beter kaspersky nemen, is veel gebruiks vriendelijker dan nod32 en neemt bijna even weinig resources
meldingen kan je helemaal zelf instellen, standaard krijg je er al weinig, maar je kan het zelfs zo instellen dat je geen melding krijgt van een gedetecteerd virus (kan dan natuurlijk ook automatisch geschoond en verwijdert worden)
lijkt mij persoonlijk het beste pakketje
Ik wil niet lastig gaan doen maar

Ik vroeg eigenlijk welke dingen het best in men PC konde steken

En niet het verschil tussen vista of xp
En niet het verschil tussen norton of nod32 of avg of kaspersky

Neeh het is geen old classic topic ik wou gewoon wat info wat het beste was voor in de pc te steken geen software dus...

MVG

Reageren