Hallo,

Asus komt met een nieuw beestje, dit was al een tijdje bekend, maar hij is ideaal voor bv. op school want hij weegt maar 0,89kg en heeft een 7inch beeldschermpje (ong 17cm) ! Hiernaast draait hij op Xandros Linux icm 512MB DDR2, Intel 1,09GHz Mobile CPU en heeft hij ipv een HDD een flashdrive van 4/8/16GB!

Deze is al te koop vanaf $199,- en komt naar geruchten rondstreeks januari uit.

http://eeepc.asus.com/

foteaus:

Wat vinden jullie ervan?
wes schreef op 25.09.2007 15:44
krijg je dat mokkel er ook bij?
Nerdopmerking! :-)
nee
voor winkie
dr bday
want zo gaat dat in onze familie
we gunnen dat elkaar
compact maar geef mij toch maar mijn 17"
Thomas schreef op 25.09.2007 18:58
Dit beest doet mij denken aan een Vaio. Kijk, dìt zijn gave computers. maar, ik vraag mij af, hoe lang doet zo`n ding met z`n accu, en is er een onboard cd of dvddrive?

De accu word in 2 soorten geleverd, als 2 cells en 4 cells
De 2 cells zit bij de goedkopere versie van $199, om WiFi en een 4-cells accu te verkrijgen zul je $269,- moeten neerleggen

De 4 cells zal ong. 2 tot 4 uur blijven werken, dit is dus erg lang

Een optische drive zul je er niet in vinden, wel 3 usb-aansluitingen, dus je kan een USB-DVDdrive erop gooien (die ik ook heb =P ) deze heb je ook al voor 5 tientjes, verder zal in de toekomst meer gericht gaan worden op geheugenkaartjes en booten vanaf USB-stick

Het enige wat je er mee kan is:
Internetten en Office-toepassingen draaien

Dus ruim voldoende voor op school, ook gezien zijn formaat en gewicht.
Je laat nu snel je laptop staan in bv. de pauzes omdat hij anders te zwaar is, met het risico dat iemand het lokaal openbreekt... Nu neem je em wél makkelijk mee :)
Lol, ze mogen hem proberen mee te nemen, maar hij vraagt voor het opstarten al om een password ;) Booten vanaf CD kan zelfs niet zonder dat password. Een gemiddelde gebruiker kan er dus niets mee ;)
Robert_Deiman schreef op 26.09.2007 11:25
Lol, ze mogen hem proberen mee te nemen, maar hij vraagt voor het opstarten al om een password ;) Booten vanaf CD kan zelfs niet zonder dat password. Een gemiddelde gebruiker kan er dus niets mee ;)

Ja en als hij al draait omdat je er voor de pauze mee gewerkt hebt? En je bent em vergeten te locken..? ;) Omzeilingsmethoden genoeg om het locken op te heffen denk ik zo hoor :)
leuk idee, maar of het een hit wordt betwijfel ik nog :/
Het lijkt mij echt een fijn laptop/pda(tje).
Hij blijkt eigenlijk nog best duur te zijn:

700-C: 2GB, 256MB DDR-2, no camera, 2cell battery, no wifi, wired ethernet, 56k modem, $199 price (they also say this model will be available scarsly only)

700: 2GB, 256MB DDR-2, no camera, 4cell battery, wifi, wired ethernet, no modem, $239

701: 4GB, 512MB DDR-2, camera, 4cell battery, wifi, wired ethernet, no modem, $299

701-6: 6GB, 512MB DDR-2, camera, 4cell battery, wifi, wired ethernet, no modem, $399

Verdere specs:
http://www.eeeuser.com/wiki/eee_pc_701
http://www.eeeuser.com/2007/09/24/rumors-from-the-inquirer-about-the-various-eee-pc-models/
wes schreef op 25.09.2007 15:44
krijg je dat mokkel er ook bij?
Alsjeblieft niet zeg! Ze mag eerst wel eens naar de sportschool gaan, tot die tijd is ze zéker niet welkom.

Verder heb ik op het strand wel wat beters te doen dan een beetje met een computertje te liggen rommelen. Dat is alleen voor de echte nerds ;)
Verder heb ik op het strand wel wat beters te doen dan een beetje met een computertje te liggen rommelen. Dat is alleen voor de echte nerds ;)
Frank, waarom is jouw timing altijd net beter dan de mijne, zo mis ik mijn PHPerik-momentjes. Maar oké, dan maar een uitbreiding op jouw stelling.

Advies aan iedereen: geen laptop(-achtig apparaat) op school. Dat gaat gewoon te ver. Probeer een uurtje vandaan te blijven van een PC en zie wat voor vrouwelijk (of mannelijk?) schoon er rondloopt op een school.

Reageren