Ik ben bezig met een planning applicatie. Ik heb met een query bon gegevens uit een database gehaald en in een tabel gezet. Nu wil ik graag een button gereed aan de tabel toevoegen (aan elke regel die gevonden is) die de volgende query uit gaat voeren als ik er op klik:
$update="UPDATE BON SET GEREED='J' WHERE ORDERNUMMER = '$x_ordernr' AND BONNUMMER = '$bonnr'";
Weet iemand hoe ik dit voor elkaar kan krijgen ? Ik weet dat het via een form action met een andere .php pagina kan, maar ik wil het graag op een pagina houden. Is dit mogelijk??
Je kunt het prima op 1 pagina houden door het action attribuut van je <form> tag naar dezelfde pagina te laten verwijzen.
In php kun je vervolgens controleren of er een formulier gepost is en het eventueel verwerken:
<?php
if($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST')
{
// Verwerk formulier
}
Aanvulling: als je een rijtje gegevens op je pagina hebt, en je wilt bij elke bon zo'n button, dan moet je script wel weten welke button er is aangeklikt. In plaats van een button kun je misschien beter een hyperlink maken die er ongeveer zo uit ziet:
<a href="?id=1&action=gereed">gereed</a>
Op die manier kun je via $_GET['id'] en $_GET['action'] bepalen welke record je moet updaten met je script.
Ik snap wat je bedoeld maar het moet een button worden. Ik snap de bovenstaande antwoorden niet ,dus misschien laat ik het wel zitten. In iedergeval bedankt voor je antwoord !