Ik heb in m`n pc 2 harddisken hangen, een 20 gig voor windows en voor programma, en een 40 gig voor muziek en mijn documenten. Nu stond er op de 2e harddisk 30 gigabite aan muziek, en omdat ik m`n backup heb weggegooit (externe schijf geformateert, stom..) wilde ik het opnieuw doen. Maar, voordat dit is gebeurd zag windows mijn schijf niet meer. Een enkele keer pakt hij hem wel tijdens het opstarten, en draait hij mee, maar zodra ik weer opnieuw opstart is hij weer weg. Weg in de bios, weg in deze computer en weg in het schijfbeheer.
De documenten die op die schijf staan kunne mij gestolen worden, maar alsjeblieft, geef me mijn muziek terug :|, heeft iemand tips voor mij? want ik MOET die muziek terughebben, het is een verzamelwerk vanaf 2000. Alles is goed gesorteerd en alle id3tags kloppen.
Ja het werkt echt, zie mijn vorige post. Maar dat wil niet zeggen dat het altijd werkt. De logica er achter is dat ie krimpt. Dus de hele mechaniek is daardoor strakker en lijkt dus even minder slijtage te hebben. Zodra ie dus weer warm wordt gaat ie weer, zeg maar, meer rammelen.
Windows herkent je schijf ook niet? Probeer eens terwijl je in windows zit je schijf van je moederbord af te koppelen en er weer op, waarschijnlijk verschijnt er dan een 'nieuwe hardware gevonden' venster. Btw, je hebt geloof ik ook bedrijven die data terug kunnen halen, misschien handig om daar even langs te gaan..
ik gebruik geen iTunes, omdat ik Anapod gebruik, dus niks automatisch synchroniseren ;), ik ga morgen een nieuwe schijf kopen, en proberen m`n ander te bevriezen...
Oke, heb een nieuwer harddisk gekocht, 80 gig (nieuw, en dat voor 20 euro :) ) en die ga ik morgen inbouwen. Ik kwam erachter dat m`n vader vorrige maand backups van alle pc's had gemaakt, en ook van die van mij, dmv een wake on lan. Ik ben blij, want m`n muziek is niet weg :)
Iedereen bedankt voor z`n hulp, aandacht en alles. (misschien ga ik het "bevries-je-40-gigabite-harddisk-om-hem-te-laten-werken-project" nog wel proberen, als dat gedaan is post ik hier m`n uitslag :)
@ Membus, misschien een keer leuk om muziek uit te wisselen?? :) pm me maar voor m`n msn