Hallo,

Morgen heb ik een wiskunde proefwerk, en ik kom hier niet uit:

Ik moet dus weten hoe groot dat kleedje op die tafel is, en de berekening.

En nee, in het boek staat het niet en op Google kon ik het ook niet vinden, ik weet de naam er immers niet van.

Mvg,
Jonathan
wat bedoel je met korste? die op een wondje komen ofzo?
Jan Koehoorn schreef op 08.10.2007 16:58
Kijk dan:

Arg, te moeilijk nagedacht ;(
Valt dit onder wiskunde? Dit is toch weer zo'n simpele uit een IQ-test die je direct ziet.
De hele vraag in het begin is niet echt hbo te noemen de volgende echter wel :)

Ik gebruik tekst om een representatie van een wortel te geven

(derdemachtsWortel(5))/(vijfdemachtsWortel(5))

Kijk de bovenstaande is hbo wiskunde, natuurlijk niet alles maar in die richting, ps Everyone leer zonder GR(Grafische Rekenmachine), want met ben je mooi de lul :P:P:P:P:P:P

sorry voor mijn reactie, maar wilde graag de mensen zeggen wat hbo is.
Ik snap niet waarom iedereen zo ingewikkeld doet met Pythagoras enzo.
Dat is PHPhulp-style. Waarom makkelijk als het ook moeilijk kan? We zijn met z'n allen zo uitzonderlijk intelligent dat we ons afzonderen van de rest van de wereld, maar een simpel puzzeltje oplossen dat doen we met Pythagoras. Dat snap je nu toch wel Jan? ;)
Als dit HBO is, dan hoeven de LBO'ers zeker helemáál niet meer naar school. Dit is zo ongeveer de simpelste vorm van iets moeilijker dan de basisschool.
Moeilijker dan de basisschool? Leg uit?
Het is slechts alléén a^2 + b^2 = c^2 en daar een beetje mee spelen. En daarbij komt ook nog eens, zoals eerder gezegd, je ziet de oplossing al aan het plaatje.
dat heb ik nou net vorige week geleerd ;p
pythagoras = a²+b²=c²

schuine zijde c van de rechthoekige driehoek is gelijk aan a²b² ;p
Oké, dan weet ik nog wel een leuke. Mijn broer werkt op een fabriek waar ze PVC buizen maken. Die buizen worden als volgt in kisten verpakt (zij-aanzicht):

Gegeven: de buizen hebben een diameter van 10 cm en er moeten 6 lagen op elkaar gestapeld worden.

Gevraagd: hoe hoog moet de kist worden zodat het precies past?

Idee: laat eerst even de mensen uit de onderbouw proberen ;-)

Reageren