Goeden dag mensen ik heb een pagina in tables helmaal werkend niks mis mee.
Nou wilde ik deze gaan vernieuwe naar div.
Ik heb daarom een concept gebouwt exact zoals mijn andere pagina er uit zag alleen moet deze zoiezo nog wel wat aan gebeuren en dat weet ik exact ook wat, maar ik weet het alleen maar als je hem bekijkt in FF want in IE 6 en 7 doet ie echt hele rare dingen.

Zien jullie wat ik fout doe ???
Zie hier mij code

<html>

<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8">
<title>New Page 1</title>
<style type="text/css">
body, html
	{
	width: 100%;
	height: 100%;
	font-family: Verdana, Helvetica, sans-serif;
	font-size: 10pt;
	font-style: normal;
	font-variant: normal;
	color: #000000;
	line-height: 14pt;
	padding: 0px;
	margin: 0px;
	background-color:#cccccc;
}
</style>
</head>

<body>
<div style="text-align: center; align: center; width:100%; height:100%; background-color:#CCCCCC;">
	<div style="width:969px; height:100%; background-color:#000000; margin-left:auto; margin-right:auto;">
	<!--topbanner;-->
		<div style="width:969px; height:125px; background-color:#000000;">
		<!--logo;-->
			<div style="width:125px; height:125px; float:left; background-color:#EEEEEE;">
			</div>
		<!--kop;-->
			<div style="width:844px; height:125px; float:right; background-color:#DDDDDD;">
			<!--koptekst-->
				<div style="width:844px; height:100px; background-color:#DDDDDD">
				</div>
			<!--menu;-->	
				<div style="width:844px; height:25px; background-color:#CCCCCC;">
				</div>
			</div>
		</div>
	<!--content_container;-->
		<div style="width:969px; height:100%; background-color:#BBBBBB;">
		<!--content_left;-->
			<div style="width:175px; height:100%; float:left; background-color:#AAAAAA;">
			</div>
		<!--content;-->
			<div style="width:794px; height:100%; float:right; background-color:#999999;">
			<!--content;-->
				<div style="width:644px; height:100%; float:left; background-color:#999999;">
				</div>
			<!--content_right;-->
				<div style="width:150px; height:100%; float:right; background-color:#888888;">
				</div>
			</div>
		</div>
	</div>
</div>
</body>

</html>

o ja let niet op de kleuren das gewoon voor me zelf om het da duidelijk te hebben.

Al vast bedankt .
M.v.G. Sander van Wijnbergen
maak eens een andere css alles bij mekaar en scheid dan html vn css :p
Werkt beter en makkelijker
dit had ik eerst ook maar lukt ehet ook niet daarom heb ik het nou zo gedaan want dan zag ik in een oogopslag wat waar hoort.
Heb net even gekeken, maar het ziet er hier hetzelfde uit in FF2 en IE7.
desertme(sander) schreef op 01.11.2007 09:03
dit had ik eerst ook maar lukt ehet ook niet daarom heb ik het nou zo gedaan want dan zag ik in een oogopslag wat waar hoort.

Ik zou het toch doen. Ik bedoel vooral de styles uit de div-tags halen. De css kan eerst tijdens het bouwen wel bovenin de html-code. Maar uiteindelijk raad ik toch aan om alle opmaakcode in een aparte stylesheet te stoppen.

Vind Google trouwens ook leuker
@ niek doe ik uit eindelijk ook

@ jan ik krijg op 3 verschillende pc alles getest met ff2 en ei6/7 de zelfde errors

in ie krijg ik een scrollbalk van hier tot gunter en mijn linker er rechterbalk verspringen heel erg (in hoogte)
Niek schreef op 01.11.2007 21:40

Ik zou het toch doen. Ik bedoel vooral de styles uit de div-tags halen. De css kan eerst tijdens het bouwen wel bovenin de html-code. Maar uiteindelijk raad ik toch aan om alle opmaakcode in een aparte stylesheet te stoppen.

Vind Google trouwens ook leuker

even een vraagje tussendoor... vind google pagina's sneller als je een externe css gebruikt? of maakt dat niet uit? want ik include namelijk altijd mijn css bestanden omdat ik het include commando gewoon makkelijker onthoud:P.
Hoe minder code ed er om de content heen staat, hoe beter Google door je site heen gaat en hoe beter Google je site beoordeeld.
Dus stylesheets, javascripts ed kun je het beste altijd extern opslaan.
Zie meer in dit makkelijk leesbare artikel. En dan onder het kopje Validatie en ‘markup to content ratio’ (onderin)

En ik vind het ook nog overzichtelijker werken.
ik heb het stuk doorgelezen en moet zeggen dat er zeer goede informatie opstaat.

bedankt voor het linkje ik zal er nog wel wat aan gaan hebben waarschijnlijk ;)

(al mijn includes even veranderen in de link van html)

<?php
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="mystyle.css" />
?>
#ontopic

ik denk dat het mischien verstandiger is als ik het gewoon in table laat

nou had ik nog wel een ander vraagje

ik dit met css 2 doen
ik heb een zijkolom daar komen nieuws stukjes in alleen als de kop nu heel lang is bijv. clubkampioenschappen word die kolom in een keer super breed, Ik wil dan dat het woord afgebroken word.

nou lees ik overal op google dat ik word-wrap: break-word; moet gebruiken maar dit werkt niet weet iemand hoe dit anders opgelost kan worden.

alvast weer bedankt
Daar ben ik ook benieuwd naar. Ik heb daar ook eens naar gezocht, maar niet gevonden

Reageren