Goeden dag mensen ik heb een pagina in tables helmaal werkend niks mis mee.
Nou wilde ik deze gaan vernieuwe naar div.
Ik heb daarom een concept gebouwt exact zoals mijn andere pagina er uit zag alleen moet deze zoiezo nog wel wat aan gebeuren en dat weet ik exact ook wat, maar ik weet het alleen maar als je hem bekijkt in FF want in IE 6 en 7 doet ie echt hele rare dingen.

Zien jullie wat ik fout doe ???
Zie hier mij code

<html>

<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8">
<title>New Page 1</title>
<style type="text/css">
body, html
	{
	width: 100%;
	height: 100%;
	font-family: Verdana, Helvetica, sans-serif;
	font-size: 10pt;
	font-style: normal;
	font-variant: normal;
	color: #000000;
	line-height: 14pt;
	padding: 0px;
	margin: 0px;
	background-color:#cccccc;
}
</style>
</head>

<body>
<div style="text-align: center; align: center; width:100%; height:100%; background-color:#CCCCCC;">
	<div style="width:969px; height:100%; background-color:#000000; margin-left:auto; margin-right:auto;">
	<!--topbanner;-->
		<div style="width:969px; height:125px; background-color:#000000;">
		<!--logo;-->
			<div style="width:125px; height:125px; float:left; background-color:#EEEEEE;">
			</div>
		<!--kop;-->
			<div style="width:844px; height:125px; float:right; background-color:#DDDDDD;">
			<!--koptekst-->
				<div style="width:844px; height:100px; background-color:#DDDDDD">
				</div>
			<!--menu;-->	
				<div style="width:844px; height:25px; background-color:#CCCCCC;">
				</div>
			</div>
		</div>
	<!--content_container;-->
		<div style="width:969px; height:100%; background-color:#BBBBBB;">
		<!--content_left;-->
			<div style="width:175px; height:100%; float:left; background-color:#AAAAAA;">
			</div>
		<!--content;-->
			<div style="width:794px; height:100%; float:right; background-color:#999999;">
			<!--content;-->
				<div style="width:644px; height:100%; float:left; background-color:#999999;">
				</div>
			<!--content_right;-->
				<div style="width:150px; height:100%; float:right; background-color:#888888;">
				</div>
			</div>
		</div>
	</div>
</div>
</body>

</html>

o ja let niet op de kleuren das gewoon voor me zelf om het da duidelijk te hebben.

Al vast bedankt .
M.v.G. Sander van Wijnbergen
Jan ben jij mischien bekend met dit fenomeen ?
Ja, je kunt het met CSS oplossen of met PHP.

PHP - gewoon de lengte van je header controleren met strlen en eventueel inkorten. Of de functie wordwrap gebruiken

CSS - je kunt overflow gebruiken, maar dan krijg je scrollbalken en dat wil je niet. Er was ook nog een andere truc (met fixed geloof ik) maar ik weet niet of IE dat ondersteunt. Moet ik even opzoeken.
@Jan
ik wil het graag met css doen.

overflow had ik ook al geprobeert maar niks waarmee je je woor kunt afbreeken
weet iemand wat over het word-wrap of over de oplossing van jan ?
dit werkt dus niet daarom was mijn vraag of iemand anders een andere oplossing had zie oplossing van jan alleen hij is incompleet en kan de rest er niet bij vinden.
Omdat ik niet precies weet wat ie nou eigenlijk wil met fixed?
- DIV#feature is set at a percentage width to scale with the page
n.v.t.

- the illustration is placed immediately before the title and floated right
n.v.t.

- the H1 title, H5 author credit and P blurb all wrap to the left of the illustration
n.v.t.

er staan daar geen images in maar toch bedabkt en dan weet ik dit ook weer (is dit trouwens ook nog met ie7?

{update}

ik heb het nou werkend toch met word-wrap maar dit pikt FF weer niet daarom zag ik eerst nooit wat.
sorry voor de bump maar ik heb echt met spoed nodig kan iemand mij erbij helpen aub ik word namelijk gek !
Als het in ie werkt werkt het in ff niet en anders om en als je ze allbei dan wil gebruiken doen ze het allebei niet meer
Als je pas begint met CSS kun je beter geen spoedopdrachten gaan uitvoeren. Maak eens een JPG van wat je eigenlijk precies wilt? Als je die online zet zijn er vast mensen die je kunnen helpen.

Reageren