ik wil namelijk iedere maand mn tabel veranderen, zodat hij klein genoeg blijft om te exporteren naar csv...
Helaas, ook dit is weer een slecht plan.
Door csv te gebruiken, gooi je het hele idee van een database weg. Alle voordelen van de database gaan hiermee de prullenbak in. Wat je dan uiteindelijk overhoudt, is een veredeld filesystem en niet meer dan dat.
Ga je eens verdiepen in databases, daar zul je een hoop plezier aan beleven. Data uit een database kun je niet (goed) in csv-formaat kwijt, je raakt alle verbanden kwijt of je krijgt een hele berg overbodige data met alle risico's op datacorruptie.
ik wil namelijk iedere maand mn tabel veranderen, zodat hij klein genoeg blijft om te exporteren naar csv...
Helaas, ook dit is weer een slecht plan.
Door csv te gebruiken, gooi je het hele idee van een database weg. Alle voordelen van de database gaan hiermee de prullenbak in. Wat je dan uiteindelijk overhoudt, is een veredeld filesystem en niet meer dan dat.
Ga je eens verdiepen in databases, daar zul je een hoop plezier aan beleven. Data uit een database kun je niet (goed) in csv-formaat kwijt, je raakt alle verbanden kwijt of je krijgt een hele berg overbodige data met alle risico's op datacorruptie.
Heb je misschien wel een antwoord? Het is namelijk een schoolopdracht voor maandag en ik heb de rest van de spider al gescript, dus een beetje te laat om van voor af aan te beginnen, ik heb je advies om één enkele tabel te gebruiken reeds gevolgt en heb dat bijna aan de gang.
Wat is het probleem precies? Krijg je een foutmelding oid?
Ja, "You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near '(url, gespidered) VALUES ('style.css', '0')' at line 2"
deze foutmelding slaat met 100% zekerheid op de variabele die ik gebruik als tabelnaam waarin data geinsert wordt (zie na INSERT INTO)
deze variabele wordt verkeerd gebruikt, dus mijn vraag is hoe kan ik wél zon variabele gebruiken als tabelnaam