Hoe zeg je? Jouw aanpak slaat nergens op, helaas. Je gaat niet om een variabele haakjes zetten, die kunnen dus al weg. Tevens zet je nooit een variabele tussen quotes, die kunnen dus ook weg. Blijft de vraag over waarom je die puntjes nodig hebt, dat ben ik nog nooit tegengekomen in de afgelopen 25 jaar programmeren. Ik gok erop dat je ergens iets fout doet en nu probeert om met een lapmiddel om het probleem heen te werken. Het lijkt me handiger om het probleem op te lossen.
En dat idee van opensource is leuk en aardig, maar gezien het niveau zou ik daar nog even mee wachten. Leer eerst hoe je netjes programmeert, dan kun je later de code met anderen gaan delen.
Succes!
Edit: Ik ben van huis uit geen programmeur en toch programmeer ik al weer 25 jaar... Pff, ik word oud! Toch was het leuk werken op de Bull met een 8088 processor, 256KB geheugen en een 20MB harddisk. Nostalgie
Maark ben nog steeds op zoek naar het antwoord op mn vraag hoe ik steeds een nieuwe url uit de database kan halen (uit een lijst) en die gebruiken als invoer voor een variabele (in dit geval $urlinputform), automatisch...
tja, ik zie geen andere oplossing dan een compleet ander script te schrijven. Zoals reeds meerdere keren is gezegd, een CREATE-query hoort niet thuis in een PHP-script, tenzij het een installatie-script is of een vervanger van PhpMyAdmin. In jouw geval ben je dus verkeerd bezig.
Tip: Terug naar de tekentafel, ga normaliseren en ga dan opnieuw een script schrijven. Dan ben je waarschijnlijk sneller klaar!
tja, ik zie geen andere oplossing dan een compleet ander script te schrijven. Zoals reeds meerdere keren is gezegd, een CREATE-query hoort niet thuis in een PHP-script, tenzij het een installatie-script is of een vervanger van PhpMyAdmin. In jouw geval ben je dus verkeerd bezig.
Tip: Terug naar de tekentafel, ga normaliseren en ga dan opnieuw een script schrijven. Dan ben je waarschijnlijk sneller klaar!
Misschein wel ja...idd
maar dan loop ik waarschijnlijk weer vast bij het punt waar ik probeer de urls uit mijn database te gebruiken als invoer...wat is de beste manier om dit dan te doen?
Maark ben nog steeds op zoek naar het antwoord op mn vraag hoe ik steeds een nieuwe url uit de database kan halen (uit een lijst) en die gebruiken als invoer voor een variabele (in dit geval $urlinputform), automatisch...
Dat antwoord had ik toch al gegeven? De variabele $row['url'] uit mijn voorbeeld bevat nu telkens een andere url.
Als jij de rest van je script nu ook opneemt in die whileloop, wordt elke keer dat script doorlopen met een andere variabele...
Verder sluit ik me geheel aan bij Frank: het is veel slimmer om eerst een nieuw datamodel op te zetten en alles opnieuw te scripten. Waarschijnlijk ben je sneller klaar en het kost je in de toekomst zeker minder onderhoud.
[quote='AWTJ schreef op 17.11.2007 15:26']Maark ben nog steeds op zoek naar het antwoord op mn vraag hoe ik steeds een nieuwe url uit de database kan halen (uit een lijst) en die gebruiken als invoer voor een variabele (in dit geval $urlinputform), automatisch...
Dat antwoord had ik toch al gegeven? De variabele $row['url'] uit mijn voorbeeld bevat nu telkens een andere url.
Als jij de rest van je script nu ook opneemt in die whileloop, wordt elke keer dat script doorlopen met een andere variabele...
Verder sluit ik me geheel aan bij Frank: het is veel slimmer om eerst een nieuw datamodel op te zetten en alles opnieuw te scripten. Waarschijnlijk ben je sneller klaar en het kost je in de toekomst zeker minder onderhoud.[/quote]
Ok, bedankt voor de informatie en tips, ik ga drmee aan de slag en zal snal terug zijn:)