Ik heb een probleem met mysql waar ik nog geen oplossing voor heb gevonden.
Ik start mysql administrator
druk op Catalogs
Druk op een van die catalogs en dan krijg ik de volgende vermelding
"Could not fetch schema table status"
Ik kan ook geen backups meer nemen
Dit is plots gekomen.
Het rare is dat men ook geen velden meer kan wijzigen via
Mysql query omdat de "edit knop" uitgeschakeld is, maar men kan wel de velden wijzigen via de website.
Ik heb op de website van mysql gekeken maar voorlopig geen passende oplossing gevonden.
Is de user die jij gebruikt om in MysqlAdministrator te kome de zelfde user die je gebruikt in je website scripts?
Heb je trouwens al eens gedacht om PHPmyAdmin te gebruiken?
Daarin kun je ook mysldumps maken.
@pgFrank: Waarom zou je via een PHP script dat via een query een dump maakt en dit bijv. in een sql file wegschrijft geen veilige backup kunnen maken? Kun je dit uitleggen?
De user in MysqlAdministrator is dezelfde als in de website scripts.
PHPmyAdmin heb ik net gedownload en geprobeerd om op te starten.
Ik moet blijkbaar ergens een account kunnen aanmaken maar heb nog niet gevonden waar. Ik dacht gewoon te kunnen opstarten en zelf te kunnen bepalen welke user inlogt. Ik zoek nog even verder, tenzij iemand mij kan uitleggen hoe in te loggen in PHPmyAdmin.
Een PHP-script loopt niet eeuwig door, na X secondes/minuten zal de server er mee stoppen. Ook als de backup nog niet klaar is.
Daarnaast zijn er mogelijk problemen met table- en/of rowlocks, die mag je evenmin onderschatten.
En vergeet niet, een backup is pas goed als je hem ook kunt terugzetten. Veel backups blijken in de praktijk dan ook niet goed te zijn... En dan heb ik het niet alleen over backups van bv. crimiclowns, maar ook van grote tot zéér grote organisaties. Ik spreek uit ervaring, ervaring met zeer ernstige crashes van zeer grote systemen.
Aan pqFrank
Ik kan u momenteel enkel melden dat met het bovenstaande script het terugplaatsen echt goed gaat. Het enige probleem is dat het script maar de helft van de tabel laadt. Waarschijnlijk, zoals u hierboven vermeldt, omdat het script niet eeuwig loopt.
Om terug te komen tot die PHPmyAdmin. Ik heb de index.php van PHPmyAdmin opgestart en dan krijg ik de melding
------------------------------------------------------------------------------------------
Probably reason of this is that you did not create configuration file. You might want to use setup script to create one.
Fout
MySQL retourneerde:
#1045 - Access denied for user 'root'@'localhost' (using password: NO)
------------------------------------------------------------------------------------------
Ik had graag geweten, als ik de setup script gebruik om een account aan te maken, of dat er problemen kunnen ontstaan bij bijv. 'mysql Administrator' of bij de website zelf.
Nee je krijgt geen problemen. Je kunt de config.inc.php zelf aanmaken (renamen dacht ik). Of je gebruikt idd die setup.php. Dit staat beide als het goed is uitgelegd in de documentatie die je erbij download.
Het lijkt mij namelijk anemelijk dat als je met een bepaalde user/ww combinatie nog gewoon via scripts de db kan benaderen, dan moet het via PHPmyAdmin ook lukken.
Als je DB trouwens zo groot is dat PHPmyAdmin ook stops na X seconden, zou je ook per tabel kunnen backupen. Weet alleen niet hoe je Database eruit ziet.
Aan pqFrank
Ik kan u momenteel enkel melden dat met het bovenstaande script het terugplaatsen echt goed gaat. Het enige probleem is dat het script maar de helft van de tabel laadt.
Tja, ik vermoed dat wij er een verschillende definitie van 'goed' op nahouden.
Wanneer je de helft van de data kwijt raakt, valt dat bij mij niet in de categorie 'goed', maar in de categorie 'ramp'.
Nogmaals, je kunt met PHP nooit een veilige backup van een database maken. PHP is daar gewoon niet voor geschikt. Vergeet deze aanpak en ga met mysqldump aan de slag, die is daar speciaal voor geschreven.
Aan pqFrank
Ik bedoel met het goed terugplaatsen dat het bovenstaant script ± 1100 van de ± 2200 lijnen opslaat in een sql en er dan ook ± 1100 terugplaatst in een backup bestand.
Aan Jaws
Het is mijn eigen server dus ik kan erop doen wat ik wil.
Aan pqFrank en aan Jaws
Ik heb eindelijk gezien dat mysqldump een exe is dat vermeld staat in de bin map. Ja soms moet men verder zoeken dan z'n neus lang is.
Ik heb het geprobeerd
----------------------------------------------------------------
mysqldump databasenaam tabelnaam
en heb vele data zien passeren in een zwart schermpje.
Maar waar schrijft die mysqldump die data weg?
Onder welke extentie schrijft mysqldump z'n data weg?
Onder welke naam schrijft mysqldump z'n data weg?
Ik heb nergens iets gevonden (gezocht via "zoeken" en op vandaag).
Ik heb het volgende ook geprobeerd
mysqldump databasenaam tabelnaam > tabelnaam.sql
Dit heeft zeer kort een zwart schermpje naar voor. Te snel want ik kon niet lezen wat erin stond. Dus veronderstel ik dat het een foutmelding zal geweest zijn.
Dat zwarte schermpje is waarschijnlijk een DOS-window geweest, niet iets om je druk over te maken.
Laat Windows even zoeken naar bestanden die na 16:00 uur zijn aangemaakt (neem aan dat je na dit tijdstip e.e.a. hebt uitgevoerd), dan zul je hopelijk vrij snel het juiste pad hebben gevonden. Je kunt ook even in de handleiding van MySQL duiken, daar staat ook vast wel e.e.a. in beschreven.
Verder kan ik je niet helpen, ik gebruik niet/nauwelijks Windows en al helemaal geen MySQL onder Windows.