Ik heb een probleem met mysql waar ik nog geen oplossing voor heb gevonden.
Ik start mysql administrator
druk op Catalogs
Druk op een van die catalogs en dan krijg ik de volgende vermelding
"Could not fetch schema table status"
Ik kan ook geen backups meer nemen
Dit is plots gekomen.
Het rare is dat men ook geen velden meer kan wijzigen via
Mysql query omdat de "edit knop" uitgeschakeld is, maar men kan wel de velden wijzigen via de website.
Ik heb op de website van mysql gekeken maar voorlopig geen passende oplossing gevonden.
Ik heb het gevonden hoe ik de bestanden kan overbrengen.
Zoals ik reeds vermeld had kan mysqlquery de bestanden nog lezen maar niet meer wijzigen.
pqFrank drong altijd aan om via mysqldump te gaan en ,dankzij pqFrank, ben ik op het volgende gekomen
----------------------------------------------------
start de mysqlquery op
voer het volgende in
select * into outfile "/temp/naamfile.txt" fields terminated by ',' from naamtabel;
via ftp overbrengen naar de reserve computer
mysqlquery opstarten en, na een backup natuurlijk, de gegevens in dat tabel wissen.
voer dan het volgende in
load data infile "/temp/naamfile.txt" into table naamtabel fields terminated by ',';
----------------------------------------------------
En de klus is gedaan.
Echt allemaal bedankt voor jullie tips. Ik zocht reeds sinds weken naar de verkeerde oplossing en dit terwijl alles zo eenvoudig kan opgelost worden.
Op 29/11 dacht ik dat de problemen opgelost waren maar de dag daarop zag ik terug hetzelfde probleem.
Tijdens het vorige weekend heb ik, gewoon zomaar, een uninstall gedaan van "PC Tools Spyware Doctor". En sindsdien is het probleem ook weg.
Met andere woorden het was die "PC Tools Spyware Doctor" dat voor de problemen zorgde.