Beste php'ers,

Ik wou eigenlijk een webwinkel beginnen maar zit met een probleem..
Het zelf scripten vind ik te veel omdat het gewoon te veel tijd kost. En waarschijnlijk niet veilig genoeg word.

En daarom ging ik naar een open source web winkel zoeken, en ook gevonden.
oa oscommerce, joomla+virtualmart, phpshop, enz .
en van al die gratis aanbieders was eigenlijk oscommerce de beste ivm de veiligheid en omgang alleen heb je wel een flut design en gratis goede templates worden niet aangeboden. En als je die wilt wijzigen gaat het ook al snel mis met de indeling of systeem loopt in het honderd.

Dus heeft iemand hier ervaring mee? met 1van deze open source webwinkels of andere programma's. Dan zou ik daar graag iets van willen weten :).

vr gr kima

Dan zou ik daar graag iets van willen weten
Oké, en wat wil je dan weten? Wellicht is het handig om gewoon de vraag te stellen, dan kunnen we daar op reageren.

Zen Cart is overigens ook een bekende en werkt uitstekend.
Eigenlijk zou der gewoon een simpele webshop moeten bestaan:

1page met de cat's, gewoon een witte pagina.
1page voor het artiekel
robin schreef op 24.11.2007 22:00
Eigenlijk zou der gewoon een simpele webshop moeten bestaan:

1page voor het artiekel
Ok, en dan? Hoe denk jij de boel te gaan vullen met artikelen? Hoe denk jij de artikelen met de correcte prijzen en voorraden te gaan presenteren, hoe denk jij bestellingen te plaatsen, winkelwagentjes te vullen, af te rekenen, etc. etc. etc.

Een webshop is nu eenmaal vrij complex, dat gaat niet met 2 pagina's.
Met dat er allemaal bij he, maar de layout moet gewoon simpel blijven. Ook moet je >>SNEL<< artiekelen kunnen toevoegen.
pgFrank schreef op 24.11.2007 22:02
[quote='robin schreef op 24.11.2007 22:00']Eigenlijk zou der gewoon een simpele webshop moeten bestaan:

1page voor het artiekel
Ok, en dan? Hoe denk jij de boel te gaan vullen met artikelen? Hoe denk jij de artikelen met de correcte prijzen en voorraden te gaan presenteren, hoe denk jij bestellingen te plaatsen, winkelwagentjes te vullen, af te rekenen, etc. etc. etc.

Een webshop is nu eenmaal vrij complex, dat gaat niet met 2 pagina's.[/quote]

Echt een makkie, gewoon één bestand, daar alles inproppen met bijv if ($_GET['page'] == 'cart') {, dat is echt makkelijk hoor, hooguit afbeeldingen die in aparte files moeten komen.
@Tommy: Dat er 1 script is die de boel verwerkt, wil niet zeggen dat er slechts 1 webpagina is.

Daarnaast is de GET wel heel handig, maar alles in 1 script is een ramp. Hoe denk je dit foutloos te gaan bouwen, testen, debuggen en onderhouden? Vergeet dat maar gerust, dat wordt echt helemaal niks.

Ik vermoed ook dat jij nauwelijks ervaring hebt met dit soort zaken, dus eigenlijk niet weet waar je het over hebt. Geeft niks, komt nog wel.
"Zoeken" is ook heel belangrijk bij een online shop.
Dus ga veel dingen indexeren dat bespaart een hoop gedoe later.

Ga ook heeeeel goed het idee uitwerken dat je makkelijk in de breedte kunt opschalen zonder prestatie te verliezen.

Reageren