Ik wou eigenlijk een webwinkel beginnen maar zit met een probleem..
Het zelf scripten vind ik te veel omdat het gewoon te veel tijd kost. En waarschijnlijk niet veilig genoeg word.
En daarom ging ik naar een open source web winkel zoeken, en ook gevonden.
oa oscommerce, joomla+virtualmart, phpshop, enz .
en van al die gratis aanbieders was eigenlijk oscommerce de beste ivm de veiligheid en omgang alleen heb je wel een flut design en gratis goede templates worden niet aangeboden. En als je die wilt wijzigen gaat het ook al snel mis met de indeling of systeem loopt in het honderd.
Dus heeft iemand hier ervaring mee? met 1van deze open source webwinkels of andere programma's. Dan zou ik daar graag iets van willen weten :).
ik heb dit dus even goed beken. En dit is wel de meest simpele winkel systeem dat ik heb gevonden. en erg makkelijk aan je eigen wensen aan te passen. En het bestellen gaat ook erg makkelijk zonder veel om wegen en gedoe.. Het aanpassen vergt wel wat php ervaring maar neit zo veel als dat je bij bv ecommerce nodig hebt als je daar de layout wilt wijzigen..
En er zijn veel templates verkrijgbaar omdat het via het wel bekende World Press / blog systeem gaat en geheel gratis is natuurlijk.. duss dankje harmen :)
Hey Kima, waar je ook goed op moet letten is uiteraard de veiligheid, hoorde al iets van een 1 pagina scriptje hierboven (zou het wel eens willen zien trouwens ;) ).
Os-Commerce en Zen-Cart zijn mede zo populair door de community die ze hebben, die veel bugfixing en veiligheid met zich meebrengen.
Denk ook aan Ideal, Paypal plugins en dat soort dingen.
Laatste webshop die ik heb gemaakt was met OsCommerce, duurde inderdaad eventjes, maar met plugins als STS template geloof ik heb kun je gewoon html templates bouwen. Erg vet voor gratis software vind ik.
(En als je nou geld over heb koop je gewoon een oscommerce template ;) )
Als uitgever van het script Webshop Keeper wil ik via deze weg de gebruiker Kima even bijtreden en een misverstand uit de weg ruimen: Webshop Keeper bestaat uit gescheiden PHP en HTML code, je hoeft dus geen PHP code te wijzigen bij Webshop Keeper. Het enige wat nodig is om je website kant en klaar te maken (of met ander woorden gezegd: er een layout aan geven) is de HTML code aanpassen, en dit kan gewoonweg via gebruik van Frontpage of Dreamweaver. Er komt dus geen Wordpress bij te kijken of wat dan ook, gewoon Frontypage, Dreamweaver, of een gelijkwaardige HTML editor. En met IDeal betalen als extra module, én werkend, wat va veel shops niet kan gezegd worden. Een voorbeeld is ook het script One Shop die gebaseerd is op hetzelfde systeem als Webshop Keeper: deze layout werd toegevoegd in minder dan 6 uren tijd, compleet zoals je het kunt bekijken. Wens je alle webshop scripts te zien. http://www.demowinkel.be en je hebt alle wat je maar kan wensen om je eigen naar de hand liggende webshop te starten. Er zijn ook gratis versies beschikbaar, maar dan met beperkingen, maar wel werkend.
Voor niets gaat de zon nog op, de zon is compleet gratis, maar met Webshop Keeper, Winkel manager of One Shop geef ik je veel zonnestralen....
Hey Kima, waar je ook goed op moet letten is uiteraard de veiligheid, hoorde al iets van een 1 pagina scriptje hierboven (zou het wel eens willen zien trouwens ;) ).
Os-Commerce en Zen-Cart zijn mede zo populair door de community die ze hebben, die veel bugfixing en veiligheid met zich meebrengen.
Denk ook aan Ideal, Paypal plugins en dat soort dingen.
Laatste webshop die ik heb gemaakt was met OsCommerce, duurde inderdaad eventjes, maar met plugins als STS template geloof ik heb kun je gewoon html templates bouwen. Erg vet voor gratis software vind ik.
(En als je nou geld over heb koop je gewoon een oscommerce template ;) )
ik vind oscommerce gewoon zeer omslachtig.. de opbouw moet gewoon erg makkelijk zijn ...
Gebruiker: Webshop -> Product selecteeren -> Het aantal -> Gegevens invullen -> Geld overmaken.
Erg makkelijk te bedienen en aan te passen en te installeeren! Zowel als de php codes als de instellingen die je al kan wijzigen via de site!
Lees dan ook even de handleiding op de site voor de bestanden die je moet cmod'en.
Ik ben nu bezig de winkel een eigen layout te maken en dat wil een stuk beter als met bijvoorbeeld oscommerce..
Hier zit teminsten een logische php code achter ghe.
Dus wil je een eigen webwinkel beginnen.. en heb een simpel systeem nodig?
Dan raad ik deze aan!
En eigen php scripts zijn erg makkelijk te intergreeren zonder dat het botst met het huidige systeem. Waarvan ik dus ook al last van had bij oscommerce.
En je kan makkelijk zelf de beveiliging bij schroeven of php modules bedenken en invoegen.
Maar dan heb je natuurlijk wel wat php en sql kennis nodig.
Moet je even de shop downloaden en probeeren.. Het is niet moeilijk om te veranderen dus ik neem aan van wel... ik heb ook geen idee hoe je layout eruitziet natuurlijk dus jah..