Ik heb een toevoeg systeem voor informatie dat werkt met ID's. Ik heb nu een script gemaakt waar de titel en tekst goed worden ingevuld, maar het ID moet ook worden ingevuld. Ik wil dit niet zelf typen, maar ik wil het laatste ID uit die tabel hebben +1.
Even voor de duidelijkheid, ik wil dus weten hoe je het laatste ID uit de database kan krijgen.
Wat voor foutmelding krijg je? Hier kunnen we niet zo veel mee...
Verder ben je niet handig bezig om zelf je id te gaan bepalen dat je nieuwe record zal worden. Met een autoincreasement op het id veld krijg je een betrouwbaarder resultaat dan het geen dat je nu hebt gescript.
Parse error: syntax error, unexpected T_IF in /usr/export/www/hosting/minimachine/toevoegen.php on line 15
En ik ben nog niet zo ervaren met PHP, ik ben in de leer, dus ik begrijp niet helemaal wat je met dat tweede bedoeld. Kan je het me misschien uitleggen?
Wanneer je een tabel in je database aanmaakt heb je daar natuurlijk verschillende velden instaan. Je kan (bijvoorbeeld in phpmyadmin) aangeven wat voor 'eigenschappen' je deze velden geeft. Geef je veld id hier dus autoincreasement mee. Nu hoogt hij bij elk record automatisch het id op, en hoef je dat niet handmatig met php te doen.
Hopelijk is dit duidelijker...
edit: regel dit eerst voordat je je script gaat aanpassen, dan kan je dat mysql_insert_id() er dus weer uit halen...
Welk type moet ik ID dan geven? Ik zie autoincreasement nergens staan :S Ik heb ID nu op INT staan, waar moet ik dat in veranderen? Ik doe het trouwens met PHPmyadmin