Ik heb een toevoeg systeem voor informatie dat werkt met ID's. Ik heb nu een script gemaakt waar de titel en tekst goed worden ingevuld, maar het ID moet ook worden ingevuld. Ik wil dit niet zelf typen, maar ik wil het laatste ID uit die tabel hebben +1.
Even voor de duidelijkheid, ik wil dus weten hoe je het laatste ID uit de database kan krijgen.
Gooi DEFAULT '0' weg, slaat nergens op, zeker niet in combinatie met NOT NULL.
Wat wil je nu? Een verplicht veld of een default waarde wanneer er niks is opgegeven? Het is een blunder van PhpMyAdmin, zorg er dus voor dat je daar niet instinkt.
Edit: Géén addslashes() in de code gebruiken! Die verneuken jouw data! mysql_real_escape_string() werkt 100x beter.
Sorry, maar ik begrijp er helemaal niets meer van, dit geeft hij nu:
SQL-query:
ALTER TABLE `zoeken` CHANGE `id` `id` INT( 11 ) AUTO_INCREMENT
MySQL retourneerde:
#1075 - Incorrect table definition; there can be only one auto column and it must be defined as a key
Even voor de volledigheid ;) Dit heb ik nu bij ID staan:
veld = id
type=int
lengte=11
Collatie=
Attributen=
Null =not null
standaardwaarde = 0
extra= ik probeerde auto increment, maar dat lukte niet.
Er staat geen andere auto_increment in de tabel. Over de lengte: Waar moet ik de lengte in veranderen?
Kan jij anders zo'n database script maken hoe ik het moet doen? Dan weet ik zeker dat het goed gaat. Ik heb een database, die heet minimachine, dan heb ik daarin een tabel die zoeken heet met daarin 3 kolommen, id tekst en titel.
Voor de volledigheid voeg ik wel even een screenshot toe: http://img150.imageshack.us/img150/8494/naamloosna4.png
Miniejjj