EN TERECHT:

Een 16-jarige Amerikaanse jongen moet nu twee uur nablijven omdat hij op school de populaire browser Firefox gebruikte. Er gaat op internet een brief rond die de ouders van de jongen ontvingen van de rector van Big Spring High School in Newville. In het bericht staat letterlijk omschreven waarom de docent hem wil laten nablijven:

" Vandaag had X. tijdens de les een programma met de naam Firefox.exe draaien. Ik zei hem dat hij het programma moest sluiten en weer aan het werk moest gaan. X. antwoordde daarop dat het gewoon een andere browser was en dat hij aan het werk wás. Ik heb hem twee keer gewaarschuwd maar hij bleef erbij dat dit gewoon een 'betere' browser was en dat hij niets verkeerd deed. Daarna heb ik hem straf gegeven." Als de jongen zich niet meldt voor het nablijven, wordt hij drie dagen geschorst
lol

stuur die persoon maar eens een lijstje met verschillen IE tov FF :p
Ik denk dat mijn leraar informatica zoiets ook wel zou kunnen doen :P
OMG zijn er nog steeds mensen die het begrip FireFox niet kennen??
Ja hoor, er zijn nog zat mensen die denken dat Internet Explorer het internet is. Daarbuiten niets.
IE zit gewoon bij windows. Als je aan mensen vragen welke browser ze gebruiken zeggen ze dingen als "Die van @home" (wat dus gewoon IE is), "Dat e-tekentje" enzovoort. Ze weten gewoon niet beter, het moet wel aan hun verteld zijn dat er andere browser zijn. En wat kan het hun bommen of die browser slecht is, ze kunnen toch op het internet? En ze zie toch gewone website's? (En dan wel afvragen hoe het kan dat je een activeX trojan hebt).
Bij mij op school leer je ook alleen maar met IE omgaan, zelfs bij informatica. Ook leer je alleen maar website's maken in IE (das ook het enige wat je doet).

Je moet gewoon mensen er op attenderen dat er andere betere browsers zijn dan IE, zoals Opera ;-):-):-P.
Als ik die jonge was zou ik die leraar wat aan kunnen doen xD
als ik die gozer was zou ik er schijt aan hebben en gewoon zijn lessen volgen en net zo hard weer ff gebruiken. als ie die geblokt heeft safari gaan gebruiken enz.

kunt u het internet voor mij op een floppy zetten?

maar is dit serieus?

naja, het zou kunnen, er zijn genoeg mensen die denken dat hun besturings systeem dell is, dat ze een processor hebben met windows xp, en die de harde schijf voor geheugen aanzien, en andersom.
Ze zeggen er niet bij wat hij wat hij met Firefox aan het doen was, misschien wel spelletjes spelen of naar zaken kijken die niet op school thuis horen.

Ook zou kunnen dat hij zonder overleg met de systeembeheerder Firefox op het netwerk gezet heeft.

In deze gevallen zou het wel terecht zijn dat hij na moet blijven. Ookal zou FF op iedere schoolserver moeten staan vind ik(helaas is dat bij ons op school niet het geval).
Huh wat is FireFox?

Reageren