EN TERECHT:

Een 16-jarige Amerikaanse jongen moet nu twee uur nablijven omdat hij op school de populaire browser Firefox gebruikte. Er gaat op internet een brief rond die de ouders van de jongen ontvingen van de rector van Big Spring High School in Newville. In het bericht staat letterlijk omschreven waarom de docent hem wil laten nablijven:

" Vandaag had X. tijdens de les een programma met de naam Firefox.exe draaien. Ik zei hem dat hij het programma moest sluiten en weer aan het werk moest gaan. X. antwoordde daarop dat het gewoon een andere browser was en dat hij aan het werk wás. Ik heb hem twee keer gewaarschuwd maar hij bleef erbij dat dit gewoon een 'betere' browser was en dat hij niets verkeerd deed. Daarna heb ik hem straf gegeven." Als de jongen zich niet meldt voor het nablijven, wordt hij drie dagen geschorst
Het was BTW een HOAX
Geheel terecht.
Niet luisteren naar een docent. Opsluiten!
Waar is het respect gebleven!

;-)
Ik zou ze straf geven als ze IE gebruiken :)
Omdat wij dagelijks werken met verschillende browsers is het voor ons heel normaal dat we weten dat Firefox beter is dan IE.
Maar van de mensen die internet gebruiken om mee te msn'en, mailen en hyves, weet volgens mij meer dan de helft niet dat er wat anders is dan IE.
Veel van ons vinden FF beter omdat deze beter met CSS omgaat. Dit is voor niemand een reden om FF te gaan gebruiken. Hooguit omdat FF iets beter beveiligd is en iets fijner in gebruik is.

Reageren