Wie heeft of kent een goed werkend stratenherkenninsscript dat ik kan gebruiken voor mijn agenda om taxiritten in te voeren.
IK deel online een agenda met 4 collega's en wij voeren met z'n allen veel reserveringen in.
Dit vergt in de regel allemaal veel tijd en niet iedereen voert de straatnamen soms goed in.
Ik ben op zoek naar een soort systeem dat wanneer ik bijvoorbeeld bij het invoerveld "adres" de letter D invul, ik automatisch kan kiezen uit een lijst met alle straten in Zaanstad beginnende met een D.
Vul ik Do in, dat dan de mogelijkheden automatisch minder worden en het systeem alle straten laat zien beginnende met Do, om vervolgens uit de lijst die verschijnt, Dorpsstraat te kunnen selecteren en dat dat dan in het veld adres terecht komt.
Ik stel me zo voor dat ik in de database en paar tabellen erbij moet maken, en daar alle straten van Zaanstad moet invoeren.
Nu is het geval dat Zaanstad bestaat uit een aantal samengevoegde gemeenten en dat de Dorpstraat dus wel 3 keer voor kan komen.
Ik stel me zo voor dat ik dan een aparte tabel per deelgemeente moet maken enz enz.
Is er iemand van jullie dat ooit eens zo'n script ontwikkelt heeft, kent, of wil helpen(heel veel wil helpen om dit te realiseren.
Mooi he Blanche.
Nog even dit, als ik de divs met straten laat verschijnen ter hoogte van het invoerveld, dan geeft dit bij de eerste letter natuurlijk een flinke rij.
Dat valt in de meeste gevallen netjes over de onderliggende invoervelden heen, behalve bij de drop-downboxen, die plaatsen zich als enige weer boven op de opsomming van straten.
Hierdoor zijn enkele starten dan niet te zien!
Is hier wat aan te doen door middel van een stukje code of zo?
Ja, ik ben al iets daar mee aan het proberen.
Op internet lees ik als ik de divs met straatnamen de z-index 1 mee geef en de rest z-index 2, dan zou z-index 1 z-index 2 altijd moeten overlappen.
Maar werkt dit alleen met divs of ook als ik alleen die dropdownbox een z-index 2 mee geef, als ik het doe niet in ieder geval!
Het is in zo'n geval slimmer om niet alle z-indexen van het formulier aan te gaan passen. Je kunt dan beter op zoek gaan naar een parent div en die een lagere z-index geven.
Beste Jan en Blanche,
Ik ben ooit uit gegaan van een voorbeeld en heb daar gewoon op doorborduurd zonder oog te hebben voor een net gecodeerde pagina.
Er is maar 1 div en daar staat het hele formulier in.
Ik heb hier op dit forum de afgelopen weken van julie al veel meer geleerd dan uit alle boeken die hier liggen.
Of dit nu gaat over mysql php of css.
Ik ben nog minder dan een beginneling en stoor mij ook erg aan de naam expert onder mijn naam omdat ik toevallig zoveel te vragen had en heb.
Ik ga de pagina's die ik met mijn collega's deel helemaal opnieuw herschrijven met aparte stijl bladen en een andere lay out enz. enz
Graag zou ik, als dat nodig is, terugvallen op jullie kennis en ervaring als jullie daar geen bezwaar tegen hebben.
In korte tijd heb ik met jullie een goed gecontrolleerd online reserveringformulier ontwikkeld, een online-agenda met meerdere functies en nu goed werkend sugestie script ingebouwd in deze online agenda.
Ik heb er veel lol in al kost het mij soms wel mijn slaap-uren, maar het resultaat mag er zijn.
Hartelijk dank voor jullie steun, kennis en geduld.
Ik sluit nu zelf deze topic en hoop dat ook anderen er iets van opgestoken hebben.
Ik ben nog minder dan een beginneling en stoor mij ook erg aan de naam expert onder mijn naam omdat ik toevallig zoveel te vragen had en heb.
Je kunt je onderscrift zelf veranderen in je profiel instellingen :-)
En natuurlijk kun je altijd hier met je vragen terecht als je ergens mee vastloopt, dat is immers waarom het hier PHPHulp heet. Succes in ieder geval met het (opnieuw) scripten van die pagina's...
Mijn collega's zijn niet snel tevreden en vielen over het feit dat achter iedere straat de gemeentenaam te zien is.
Eigenlijk hebben ze daar ook wel meer dan gelijk in, al doet het zeer.
Is het mogelijk met een kleine aanpassing alleen dan de gemeente te laten zien als de straat werkelijk meerdere keren voorkomt?
Hmm, niet echt gemakkelijke nee. Dit is zeker niet de meest nette oplossing, maar je zou eens kunnen proberen of hij werkt:
<?php
include("db_werk.php");
if (isset ($_GET['straat'])) {
mysql_connect($dbhost,$dbuser,$dbpass) or die(mysql_error());
mysql_select_db($db) or die(mysql_error());
$sql = "
SELECT
s.straat,
g.gemeente
FROM
straten AS s,
gemeenten AS g,