Wie heeft of kent een goed werkend stratenherkenninsscript dat ik kan gebruiken voor mijn agenda om taxiritten in te voeren.
IK deel online een agenda met 4 collega's en wij voeren met z'n allen veel reserveringen in.
Dit vergt in de regel allemaal veel tijd en niet iedereen voert de straatnamen soms goed in.
Ik ben op zoek naar een soort systeem dat wanneer ik bijvoorbeeld bij het invoerveld "adres" de letter D invul, ik automatisch kan kiezen uit een lijst met alle straten in Zaanstad beginnende met een D.
Vul ik Do in, dat dan de mogelijkheden automatisch minder worden en het systeem alle straten laat zien beginnende met Do, om vervolgens uit de lijst die verschijnt, Dorpsstraat te kunnen selecteren en dat dat dan in het veld adres terecht komt.
Ik stel me zo voor dat ik in de database en paar tabellen erbij moet maken, en daar alle straten van Zaanstad moet invoeren.
Nu is het geval dat Zaanstad bestaat uit een aantal samengevoegde gemeenten en dat de Dorpstraat dus wel 3 keer voor kan komen.
Ik stel me zo voor dat ik dan een aparte tabel per deelgemeente moet maken enz enz.
Is er iemand van jullie dat ooit eens zo'n script ontwikkelt heeft, kent, of wil helpen(heel veel wil helpen om dit te realiseren.
Okay Blanche, ik ben blij dat je me helpt met deze materie, pffff.
Net terug van schoonmoeders kerstdiner.
Ik krijg nu inderdaad een fout in de query:
Notice: You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near '.gemeente FROM straten AS s, gemeenten AS g, str' at line 3
In query: SELECT s.straat g.gemeente FROM straten AS s, gemeenten AS g, straten_gemeenten AS sg WHERE g.id = sg.gemeente_id AND sg.straat_id = s.id AND s.straat LIKE 'dorpsstraat%' in D:\wamp\www\werk\ajax_straatnamen.php on line 37
EDIT: Maar ik ben er achter hoor, het was de komma die miste achter s.straat net na de SELECT tag in de query!
Maar goed, nu het AJAX verhaal, iets waar ik al helemaal geen kaas van gegeten heb.
Als ik het stuk code uit de head van jouw voorbeeld in die van mij zet, of liever in een appart bestand en die include of require, dan zou het toch moeten werken?
Verder zal letterlijk overnemen niet direct werken. Je zult nog een aantal dingen moeten veranderen.
Uitgaande van mijn script:
- regel 21: $('naam') => vervang 'naam' door het id van het inputveld van de straat.
- regel 31: geeft hier de url op naar het bestand dat de straten ophaalt. Wederom 'naam' aanpassen naar de juiste waarde.
- regel 34: $('result') => vervang 'result' door het id van de div waarin je de straten wilt tonen.
Ik ben al wat aan het proberen geweest, en het werkt al als ik het bestand include, maar ik zal het op jouw aangegeven mannier doen.
Ik zal wel nog twee velden in het formulier en in de db twee kollomen erbij moeten maken voor de huisnummers.
Wat er nu wel gebeurd is dat de div die ik nu recht onder het invoerveld heb geplaats mijn hele formulier uit elkaar rukt, mooier zou zijn als hij dit zou doen net als de datepicker die ik gebruik, een voorbeeld kun je zien in mijn online reserveringsscript op www.taxikalf.nl/online2.php
Dit is een werkend proefformulier die al wel gecontroleerd wordt, maar alleen nog de reserveringen naar mijn mail adres stuurt( de echte is door redenen nog niet veilig, maar dat is mijn volgende project)
Is het mogelijk om de opgeroepen straten in zoiets te laten lzien?
Dat kun je zeker maken. Je zou eens kunnen gaan spelen met de verschillende styles die je aan die div meegeeft. Met een andere z-index, kun je de div al boven de rest van de content krijgen.
[offtopic]
@ Peter: dat is een behoorlijk groot formulier. Als je wilt dat klanten vaker dan 1 keer van je diensten gebruik gaan maken, dan zou ik er voor zorgen dat ze niet elke keer alle velden in hoeven vullen. Je zou het kunnen doen met een cookie of een registratiemethode.
[/offtopic]