Hallo,

Ik ben met iemand een paardenspel aan het maken, maar nou hebben we verschillende dingen nodig.
Op www.advancedhorses.startje.be hebben we een aantal testjes gedaan, en aan de linkerkant zit het menu. Waarschijnlijk komt er ook nog een rechtermenu. Nou willen we hem helemaal automatisch maken, we doen het via www.x10hosting.com. We hebben op x10hosting Php en MsQYL, alleen hebben we niet echt heel veel verstand van. Wie kan het mij stap voor stap uitleggen? Alvast iedereen heel erg bedankt!

Groetjes Linda.
Ik kan begrijpen dat je een spel wilt maken, dit heb ik zelf ook geprobeerd en dat lukte aardig (was een paar maand bezig) maar maak het jezelf niet te moeilijk, houd het makkelijk en overzichtelijk. Als je nog nouwelijks iets kent van php/mysql kun je beter eerst met wat simpelere dingen beginnen, als je het toch echt wilt proberen dan raad ik je aan om te zoeken naar scripts die je nodig hebt en die te bekijken en niet letterlijk kopieren, dus kijken en dan er zelf een proberen te maken daar leer je een hoop van en vaak komen die dingen later terug ;)
Vele mogelijkheden die het web bied qua (textbased) spelen zijn al gedaan. Het beste is iets nieuws bedenken, een nieuw concept en deze uitwerken. Met originaliteit en nieuwigheid kom je al een heel eind.
De 1e criminal was nog origineel, de 2e en 3e ook nog wel, maar daarna wordt het (meestal) gedaan om mee te varen op het succes van Criminals. Meevaren is nooit goed, je kan beter anderen voor zijn met iets nieuws.

Wat (voor mij) vooral van belang is bij (nieuwe) online games is dat er ook steeds dingen worden verbeterd en aangepast.

Reageren