Ik ben begonnen een een online code editor ide voor mijn CMS.
De bedoeling is dus dat ik alle bestanden kan wijzigen.
aantal voordelen:
-je hoefd geen bestanden te uploaden
-je kunt makkelijk van locatie veranderd zonder alle bestanden eerst te downloaden
- er worden automatische backup gemaakt zodra je een bestand overschrijft(mysql ?).
Ik maak gebruik van codepress engine die ik ondertussen wel aardig heb lopen aanpassen omdat deze eigenlijk nog maar een beta is.
Veel dingen zijn momenteel nog hard coded maar deze zullen later allemaal dynamische worden met o.a AJAX
Het lijkt erop dat je een online vervanger wilt maken voor de offline editor? Leuk idee, maar wil dit ook echt een kans van slagen hebben, zul je toch met een uitgebreide interface moeten komen.
Het ziet er nu leuk uit, maar ik denk dat velen toch voor de functionaliteit van hun offline editor zullen kiezen en ik denk dat het vrij lastig wordt om daarmee te kunnen concurreren.
Maar goed, laten we een beetje optimistisch zijn op dit vroege uur. Ik ben in ieder geval benieuwd hoe je dit verder zal ontwikkelen.
ik vindt het een goed idee!
het is altijd makelijk als je effe snel wat kunt aanpassen als je bij iemand anders bent.
maar het zal inderdaad wel wat uitgebreider moeten..
dat als je een bestand van het rijtje links er in kunt sleepen..
en dat hij dan de url van het bestand dan op de plek plaatst waar jij het sleept en als je $_ doet hij dan komt met een paar opties net als dream weaver.. als je dat allemaal voor elkaar zou krijgen zou ik het kopen!
Ik ben me de laatste tijd ook meer gaan interesseren in codepress. De opzet is goed, maar ik vind dat het nog verre van goed werkt. Ze zitten dan ook bij versie 0.9.3, maar ik had toch wel een functioneler product verwacht.
Ik ga nog eens de tijd vinden om codepress verder te modificeren en aan te passen.
Ik ben overigens met iets soortegelijks bezig, ik houd alleen de editor gescheiden van de filemanager. Goed idee dus ;)!
Waarschijnlijk ben ik te laat en is er iets gesloopt?
Ik zie dit;
In firefox werkt het nog niet helemaal
Elwin schreef op 16.01.2008 14:29
Ik weet niet of je er al rekening mee houdt, maar zorg er natuurlijk wel voor dat de bestanden van de editor zelf niet aan te passen zijn.
Waarom zou dat niet mogen ?
zodra ik een echt werkende versie heb ga ik daar gewoon in verder de editor aanpassen (natuurlijk wel een beetje beschermen voor dat andere mensen de boel niet verkloten)