Ha luitjes,

Een paar maanden geleden heb ik al een bericht over Showy.nl geplaats. Destijds was de site gericht tot episode guides van tv-shows. Dit kostte echter teveel onderhouds werk, dat ik over ben gegaan op het verschaffen van lyrics i.c.m. de bijbehorende videoclip.

Je kunt zeggen, 'weer een lyric' site, maar sites van tweedehands auto's zijn er ook al zoveel, over voetbal of een sport ook al. Dus ik ben me er van bewust dat dit ook weer een lyric site is.

Reden van bouwen: meer leren over het bouwen van websites

Tot nu toe gedaan: voorkant gebouwd met wat minor user interactie dingetjes. CMS gebouwd, niet toegangbaar voor jullie ;)

Wat wil ik nog: meer user interaction d.m.v. request lyrics en submit lyrics. Taalkeuze mag niet ontbreken. Verder wil ik in de popup van de videoclip een playlist maken.

Ik hoor het wel wat jullie er aan toe willen voegen.

Groet,

Marijn
Ik vind het mooi gedaan. Gebruik je er systemen voor of doe je het handmatig?? En, bij Rihanna, stiekemerd, een Google ad :D
Ik vind de google-ads er voor de verandering eens best goed ingezet. Niet storend iig. Rest een beetje karig voor wat een 'moderne' site moet zijn, maar hier kan je goed mee verder
Mooi :O
Thanx alvast voor de reacties.
Het is semi-automatisch ;) ik zet ze er met de hand in. Maar ik schrijf de lyrics niet zelf... oooh :)

Ik denk dat het design karig gemaakt wordt door de rechter kant, het menu met de listings. Hier wil ik nog het e.e.a. aan veranderen.
Ja ik zou in de oranje stukjes bovenin een klein semitransparant wit gradientje zetten ter hoogte van de kop; dies nu niet echt duidelijk.
Ziet er mooi uit! Maar je weet hopelijk wel dat teksten auteursrechtelijk beschermd zijn dus niet zomaar er op zetten. Als je het volledig legaal wil doen.
@winkie, thanx voor de tip, zal er vanavond mee aan de slag gaan.

@jurgen, mmm de videoclips op youtube zetten is volgens mij ook al niet legaal. Dus het is idd niet allemaal legaal. Ik kwam ook een lyric site tegen met een heel verhaal dat hij zijn site moest sluiten. Maar ja, zoals gezegd, dit is 1 van de zoveel lyric sites... Hetzelfde geldt denk ik voor de vele torrent sites, Brein sluit er soms een paar, maar er zijn er zoveel. Kortom, het is een risicootje dat ik loop ;)
Ziet er mooi uit, iig beter dan de vorige. Lekker flauw die google ad :P. Misschien is het leuk om wat meer met verloop tinten werken.
Misschien een tip: wanneer je door de letters zoekt dan kom je per letter met een lijst met alle nummers van alle artiesten in je in je database hebt.
Nu kan het nog, maar als je steeds meer lyrics krijgt dan worden deze lijsten erg lang. Ik zou dan per artiest laten zien.
Dus wanneer je de 'm' aanklikt, dat je dan lijst laat zien met artiesten met die met een m beginnen. Die vervolgens aanklikken en dan de songs van die artiest.

En ik zou breadcrumbs gebruiken. Dit houdt een beetje overzicht. De bezoeker moet stappen terug kunnen zonder de backbutton van de browser te gebruiken.

Reageren