Hallo allemaal ,
Ik ben bezig met FCK editor om die in mijn toevoeg pagina te zetten voor mijn weblog systeem. Hij staat erin alleen geeft hij 2 errors aan die ik wel begrijp alleen ook weer niet waarom hij juist die 2 weergeeft.
Notice: Undefined variable: row in C:\Documents and Settings\Kevichill\Bureaublad\xampp\htdocs\kevin\php\addblog.php on line 24
Notice: Undefined variable: Message in C:\Documents and Settings\Kevichill\Bureaublad\xampp\htdocs\kevin\php\addblog.php on line 27
Line 24 : $index = $row['bericht'];
Line 27 : $oFCKeditor->Value = $Message;
Terwijl ik wel gewoon row gebruik om de gegevens weer te geven ..
Weet iemand deze 2 op te lossen ?
Dat moet in principe niet zoveel uitmaken Kivichill, maar als $message niet is gevuld (je maakt $index aan vanuit een $row['waarde'] die niet blijkt te bestaan op het moment dat je hem wil gebruiken) dan klopt die error wel.
Maak van $message eens $index, dan ben je de 2e warning wel kwijt. Maar geef eens een stukje code waarin je laat zien hoe je aan $row komt, en waar je hem gebruikt (dus regel 24).
<?php
ini_set ('display_errors', 1);
error_reporting (E_ALL);
include ("connect.php");
include("../fckeditor/fckeditor.php") ;
?>
<p>Blog toevoegen
<form name="form1" method="post" action="">
<label></label>
<p>
<label>Titel :
<input name="titel" type="text" id="titel" value="">
</label>
</p>
<p>Gepost door :
<label>
<select name="door" id="door">
<option value="kevichill">Kevichill</option>
</select>
</label>
</p>
<?php
$oFCKeditor = new FCKeditor('FCKeditor1') ;
$oFCKeditor->BasePath = '../fckeditor/' ;
$oFCKeditor->Value = '<p>This is some <strong>sample text</strong>. You are using <a href="http://www.fckeditor.net/">FCKeditor</a>.</p>' ;
$oFCKeditor->Create() ;
?>
1 t/m 29 ( daar stopt de FCK code )
Heb net wel even de FCK code vervangen en nu zijn de errors wel weg alleen zodra ik een bericht dus ga toevoegen komt hij met de melding :
Notice: Undefined index: bericht in C:\Documents and Settings\Kevichill\Bureaublad\xampp\htdocs\kevin\php\addblog.php on line 48
en 48 is :
bericht = '" . mysql_real_escape_string ($_POST['bericht']) . "'
Moest er ook op de blog.php ( pagina waar de berichten staan ) ook nog iets bij $row ['bericht'] waardoor hij de FCK editor codes in het bericht aaneemt ?
Hij geeft nu geen errors meer aan en dat is mooi .
Alleen op index waar de berichten staan oftewel blog.php geeft hij geen gekleurde tekst weer of images ( smileys) .. Moest er ook op de blog.php ( pagina waar de berichten staan ) ook nog iets bij $row ['bericht'] waardoor hij de FCK editor codes in het bericht aaneemt ?
Staat die blog.php niet al in de map kevin? Je moet het pad daar hebben Tov het pad waar je blog.php staat.
(daarvoor geef je bij FCK editor ook een base path op)
Het lijkt erop dat die een spatie zet voor /kevin/ en erachteraan ook 1. Wat je alvast kan doen is de / weghalen voor /kevin/ omdat die niet nodig is bij het relatieve pad.