Omdat het aantal reacties bij het script En- Decoding algoritme wel erg veel werd en niet meer over het script ging maar even een topic om D@rk's poging te volgen naar het 'decoderen' van een MD5 hash opgegeven door Kasper:

abbcff9764f5e355e689fd21ac339d56
Daarbij nog even opmerken dat het een bestaand Nederlands woord is van 10 kleine letters, zonder gebruik van hoofdletters en/of cijfers.

Ik daag bij deze iedereen uit om mee te doen met het achterhalen van het originele woord!

Let the games begin!
Verloren tijd om zoiets te zoeken vind ik...
Wel jammer ^^ Nu had ik eens reacties op een script :P
Ach het is wel een leuke uitdaging om te kijken hoe makkelijk/moeilijk een bestaand woord subject kan worden van een brute force aanval. Niet zo makkelijk blijkbaar, aangezien er al meer dan een dag een discussie wordt gevoerd en pogingen worden gedaan om het bestaande woord te achterhalen.

Je moet in ieder geval wel concluderen dat het toch best een goed algoritme is he ;)
Maar Rafael, het is toch niet jouw script? Of zie ik nou iets over het hoofd?

Edit en een beetje offtopic: google heeft onze mooie hash ook al overgenomen, al heeft zelfs google soms wat moeite om hem te vinden :)
Nope die link was nog niet gegeven, maar bij de reacties in het script waren we wel tot ongeveer dezelfde conclusies gekomen, maar dan zonder bewijs.

D@rk: nog steeds niks?
D@rk zijn pc hangt mss weer vast ^^
Rafael schreef op 06.01.2005 23:27
D@rk zijn pc hangt mss weer vast ^^

Lol, of de brandweer is ondertussen bezig zijn kamertje te blussen vanwege de rookontwikkeling uit zijn pc :P
Het is een bestaand woord zeg je?
Ik had een programma gevonden, Puzzelhulp, alle mogelijk woorden van 10 tekens opgezocht en deze in http://dutchcamel.pointclark.net/resultaten.txt gezet.

<?php
set_time_limit(0);
$answer = array();
$filename = 'resultaten.txt';
$filename2 = 'md5.txt';
$handle = fopen($filename, 'r');
$handle2 = fopen($filename2, 'w');
while (!feof ($handle)) {
$buffer = fgets($handle, 4096);
$hashed = md5($buffer);
if ($hashed == 'abbcff9764f5e355e689fd21ac339d56') {
$answer[] = $buffer;
}
echo '.<br>';
fputs($handle2, $hashed);
}
fclose($handle);
fclose($handle2);
print_r($answer);
?>

Dit scriptje knalt dus alle md5 hashes achter elkaar in md5.txt en houdt in een array bij als een woord zou kloppen. Resultaat...geen van deze woorden is het. Het is dus waarschijnlijk een vrij modern woord :)

-edit-
Verder geen zin om te zoeken naar het woord :P Ben benieuwd wat het woord is, wie het vindt en wanneer :)
Even gekeken en het woord staat er wel tussen ;)

Dat heb ik gisteren ook geprobeerd (bijna zelfde script ook), maar dan zit je volgens mij met spaties die ook gehashed worden. Die moet je dus eerst zien te verwijderen. Hoe dat in C++ moet weet ik, maar in php...?
Ah kijk :) Daar was ik al bang voor maar ik dacht dat het niet het geval was omdat in het orginele bestand geen spaties staan... Maar doet ie dus toch.
Heb nu het goede woord gevonden :)

Voor degene die het zelf nog willen vinden volgende link niet openen!!!
ANTWOORD

Reageren